شناسه خبر:48066
1400/8/17 09:51:40

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شهرداری ساوه گفت: پیاده‌راه امام خمینی (ره) این شهر تا 20 روز آتی تکمیل شده و درخصوص تأخیر در عملیات بهسازی این معبر از مردم عذرخواهی می‌شود.

«مجید اصدق» روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرداری ساوه افزود: علت طولانی شدن این طرح عمران شهری وضعیت نامناسب مالی شهرداری در تأمین مصالح مورد نیاز بود، اما مصالح مورد نیاز اکنون تأمین و همه تلاش برای سرعت‌بخشی به تکمیل طرح به‌کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر ساوه زیبنده این شهر تاریخی و صنعتی نیست، اظهار کرد: دریافت قیر رایگان از وزارت کشور با حمایت شورای اسلامی شهر ساوه و همچنین خرید 500 تُن قیر برای سامان‌دهی معابر شهری در دستور کار است.

سرپرست شهرداری ساوه گفت: بیش از 30 کوچه شهر ساوه در برنامه بهسازی آسفالت قرار دارند و با وجود کمک اهالی و همیاری ساکنان، هنوز اقدامی در این مورد به عمل نیامده است، اما با خرید قیر و تحقق پیگیری شورای اسلامی و التفات وزارت کشور، شاهد اصلاح سطح معابر شهر خواهیم بود.

وی یادآور شد: پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شهرداری ساوه با مدیریت هزینه‌ها و حمایت مسئولان شهرستانی و استانی به‌روز است.

اصدق اظهار کرد: کارکنان و کارگران شهرداری با وجود مشکلات موجود از هیچ تلاشی در راستای خدمت‌رسانی به مردم و انجام کیفی تکالیف خود دریغ نکردند و اکنون با رفع مشکل پرداخت حقوق و مزایا، فصل جدیدی در روند امور و اجرای طرح‌های مدیریت شهری ساوه آغاز می‌شود.

به گفته وی اولویت کنونی شهرداری ساوه علاوه‌بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، اجرای طرح‌های زیرساختی، عمرانی و خدماتی زودبازده در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان، رفع کاستی‌های محله‌ها و بهبود ساختار زیبایی شهر است.

برخی از طرح‌های جدید مدیریت شهری ساوه که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، شامل پرداختن به اموری چون اجرای طرح نهضت آسفالت، ایجاد بوستان‌های انار، فاطمه زهرا (س) و فردوس 41، بازپیرایی میادین شهدا و انقلاب، ایجاد بوستان محله‌ای در شهرک علوی، نصب اِلمان شهدای خلبان، تکمیل میدان کوثر، سامان‌دهی بلوارهای آزادی و پرستار عنوان شد.

تداوم عملیات تکمیل کمربندی جنوبی، سامان‌دهی فاضلاب‌های شهری و خیابان شهید صفری (کارون)، ایجاد بوستان در گورستان قدیمی عبدل‌آباد، سامان‌دهی میدان سرداران، اجرای کف‌پوش و انجام برخی تملک‌ها، از دیگر طرح‌های شهرداری ساوه است.

ساوه با جمعیت 240 هزار نفر دارای دو منطقه شهرداری و بیش از 20 نقطه حاشیه‌نشین با 50 هزار نفر ساکن است.

شناسه خبر 48066