شناسه خبر:48125
1400/8/18 09:03:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت: آزاد‌سازی 500 نفر زندانی جرائم مالی غیر عمد در آذرماه انجام خواهد شد.

رسول بهرامی‌پور در نشست ستاد آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد استان اظهار کرد: به لطف الهی و با پشتیبانی‌های دستگاه قضائی استان و همکاری سازمان زندان‌ها و اعضای ستاد طرح احرار، آزاد‌سازی 500 نفر زندانی در آذرماه انجام خواهد شد.

وی گفت: امیدوار هستیم با مشارکت نهادهای مرتبط و اعضای ستاد و مردم عزیزمان و خیرین، شاهد آزادسازی زندانیان بیشتری باشیم.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه تصریح کرد: به‌منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، این طرح را در سه مرحله دیگر تا پایان سال استمرار خواهیم داد تا تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی از مردم و خیرین خواست تا با واریز کمک‌های نقدی خود به شماره کارت 6273817010170268 و یا شماره شبا 770630281008011503737046 IR به‌نام گروه جهادی شهدای حقوق‌دان استان کرمانشاه، در اجرای این طرح سهیم باشند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درخصوص اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، گفت: یکی از مصداق‌های این رزمایش مشارکت برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد است.

سردار بهمن ریحانی با دعوت از همه مسئولان و مردم در راستای مشارکت و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد، خاطرنشان کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد کاری لازم و پرخیر و اثر است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: تفکر بسیجی و روحیه جهادگری گره‌گشای گره‌های زندگی مردم و جامعه است.

پرویز توسلی‌زاده گفت: اولویت ما حل‌وفصل همه دعاوی حقوقی از راه مصالحه بوده و دستگاه قضائی در این زمینه گاهم‌های بلندی را برداشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه نیز خواستار در اولویت قرار گرفتن پرونده‌های زندانیان جرایم غیر عمد که پرونده‌ آن‌ها در این شوراها پیگیری می‌شود، شد.

فتاحی گفت: طی دو ماه گذشته 49 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان که پرونده‌ آن‌ها در شعبه‌های این شوراها بوده، آزاد شده و بیش از 350 نفر دیگر هم کارشان در دست بررسی و پیگیری است.

وی با بیان اینکه سه شعبه در این زمینه درنظر گرفته شده است، افزود: زندانیان جرائم غیر عمد آن‌دسته از زندانیان هستند که آزادی آن‌ها موجب اختلال در نظم عمومی جامعه نمی‌شود.

شناسه خبر 48125