شناسه خبر:48137
1400/8/18 09:39:28

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه 15 هزار بشکه نفت‌خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه‌گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

علی‌اکبر بسطامی گفت: طی پیگیری‌های متعدد مجمع نمایندگان استان در مجلس و مذاکراتی که با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و وزیر نفت در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شد امروز مجوز بهره‌برداری از میدان نفتی چنگوله صادر و عملیات اجرایی آن هم به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله در دوران وزیر قبلی با سنگ‌اندازی و بدون دلیل کارشناسی معطل مانده بود، افزود: این عملیات امروز با نگاه مثبت وزیر جدید وارد فاز اجرایی و سرمایه‌گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: حفاری 6 حلقه چاه تولیدی، دو حلقه چاه تعمیری در میدان و یک حلقه چاه اکتشافی در نقطه «زینی‌فی» مابین آذر و چنگوله، احداث زیرساخت‌های لازم برای عملیات زمین‌شناسی و ارزیابی ارتباط دینامیکی میدان آذر و چنگوله برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح‌کرد: کارشناسان مربوطه پیش‌بینی کرده‌اند روزانه ١٥ هزار بشکه نفت خام از این میدان نفتی استخراج و به بازارهای هدف صادر شود.

شناسه خبر 48137