شناسه خبر:48235
1400/8/20 08:50:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در بخشی از صنایع ازجمله در حوزه مصالح ساختمانی جای کار زیادی وجود دارد، گفت: در مورد بتن آماده اقدامات خوبی در ماه‌های اخیر انجام شد و پروانه کاربرد نشان استاندارد هشت واحد به‌دلیل نداشتن کیفیت ابطال و تولید آن‌ها متوقف شد.

محمد مددی اظهار کرد: استان همدان در بعضی از صنایع به‌ویژه صنعت غذا، وضعیت مطلوب و مناسبی دارد و چند واحد صنایع تبدیلی خوب در همدان هست که در فضای رقابتی کیفیت در بازارهای داخلی و صادرات، حرف برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه همدان در بخش تولید چینی‌آلات بهداشتی از جایگاه کشوری بالاتر است، یادآور شد: در شهرک صنعتی لالجین 100 واحد تولیدی فعال وجود دارد که حدود 70 درصد از آن‌ها دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند.

مددی در ادامه درباره کیفیت نان در همدان شرح داد: نان جزء کالاهای مشمول استاندارد اجباری نیست، اما دستگاه‌های پخت نان مشمول استاندارد اجباری هستند، علاوه‌بر این مشکل اصلی در بحث بی‌کیفیتی نان، مربوط به فرآوری این ماده غذایی است.

وی با اشاره به اینکه بین استاندارد و کیفیت رابطه مستقیمی وجود دارد، افزود: کیفیت همچنین با درصد رضایتمندی مشتری ارتباط تنگاتنگ دارد و آخرین تاریخ که یک کالا مناسب مصرف باشد و نشان از کیفیت آن دارد، از دید هر شخص یک ویژگی دارد.

شناسه خبر 48235