شناسه خبر:48251
1400/8/20 09:32:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای باقی‌مانده جاده‌ ایلام- مهران در سه قطعه با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت.

عبدالله بهادری اظهار کرد: قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات جهت ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران افزود: از 11 کیلومتر طول این مسیر تاکنون پنج کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و 6 کیلومتر در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تأکید کرد: دو رشته تونل در این 6 کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول 850 متر حفاری و کف‌برداری آن پایان یافته شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ جهت اجرای عملیات لاینینگ (پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند.

بهادری در خصوص پیشرفت تونل دوم راه کربلا هم گفت: این تونل نیز به طول 740 متر عملیات حفاری آن پایان یافته و کار اجرای لاینیگ آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: غیر از احداث این تونل‌ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل‌های بزرگ و حجم عظیم ترانشه‌برداری و خاک‌ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به رانش بخشی از زمین در مسیر تقاطع مابره نیز گفت: قرارداد اولیه این مسیر به طول دو کیلومتر با اعتبار اولیه 136 میلیارد تومان در مرحله مناقصه است که به‌زودی پیمانکار آن مشخص می‌شود.

بهادری با اشاره به وضعیت قطعه دوم ایلام- مهران هم گفت: این پروژ هم‌اکنون 80 درصد پیشرفت دارد، طول این پروژه 19 کیلومتر است که تنها چهار کیلومتر آن (حد فاصل تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد) تکمیل نشده که ظرف چهار ماه آینده این قطعه به طور کامل تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص باند رفت قطعه سوم ایلام _ مهران حد فاصل تقاطع صالح‌آباد تا تقاطع سد شهید آل‌اسحاق نیز افزود: این پروژه نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقی‌مانده آن شامل تکمیل پل‌های عظیم منطقه کنجانچم می‌باشد که ظرف چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید و در باند برگشت نیز هشت کیلومتر منطقه کنجانچم در حال اجرا است.

شناسه خبر 48251