شناسه خبر:48394
1400/8/24 09:18:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: 100 درصد عملیات اجرایی پروژه سرمایه‌گذاری سیلیکون منگنز اسلام‌آباد غرب تمام شده و طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

امیرحمزه حیدریان در جمع اصحاب رسانه درخصوص آخرین وضعیت عملیات ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون- منگنز با سرمایه‌گذاری کشور چین اظهار کرد: ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون- منگنز با سرمایه‌گذاری خارجی 10 میلیون یورویی در مساحت 18 هزار متر مربع از دی‌ماه سال 98 در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آباد غرب آغاز شد.

وی ادامه داد: 100 درصد عملیات اجرایی پروژه سرمایه‌گذاری سیلیکون منگنز اسلام‌آباد غرب تمام شده و طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه در راستای جلوگیری از خام‌فروشی ماده معدنی منگنز در مراحل پایانی کار خود قرار دارد، گفت: این واحد صنعتی با اعتباری در حدود 350 میلیارد تومان و اشتغال 210 نفر به‌طور مستقیم درحال احداث است.

وی ادامه داد: تا این مرحله که فاز یک پروژه انجام شده، در بخش ساخت‌وساز و عملیات سازه‌ای از پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده شده، اما تجهیزات و مسائل فنی آن از کشور چین وارد شده است.

حیدریان درخصوص نحوه به‌کارگیری نیروهای بومی افزود: ظرفیت اشتغال مستقیم این واحد صنعتی 210 نفر است که باید کاملاً از نیروهای استانی و شهرهای هم‌جوار کارخانه تأمین شود و طبق قرارداد سرمایه‌گذار اجازه ندارد از سایر استان‌ها نیرو استخدام کند، به‌جزء نیروهای فنی که از کشور چین به همراه دارد، نمی‌تواند نیروی غیر بومی به کار گیرد.

گفتنی است، این پروژه نخستین سرمایه‌گذاری خارجی به نتیجه رسیده در کرمانشاه طی 10 سال اخیر است که به همت سرمایه‌گذاران چینی ایجاد شده و به‌زودی افتتاح خواهد شد. ظرفیت تولید این کارخانه سالیانه حدود 15 هزار تُن فروسیلکومنگنز است که علاوه‌بر تأمین نیازهای داخلی می‌تواند بُعد صادراتی هم داشته باشد.

شناسه خبر 48394