شناسه خبر:48585
1400/8/27 10:52:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل راه وشهرسازی کردستان از سنددار شدن 468 هکتار از اراضی ملی در استان خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست امسال 16.3 هکتار از اراضی ملی به ارزش 635 میلیارد ریال از متصرفین در استان بازپس گرفته شده است.

عرفان مرادی با تأکید بر اهمیت ویژه در حفظ حقوق بیت‌المال اظهارکرد: تلاش‌های انجام گرفته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر باید دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستان‌ها ازظرفیت‌های مناسب کارشناسی برخوردار است و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند از تمام ظرفیت‌های موجود درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط ازجمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین‌خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان ادامه داد: همگی باید تلاش وهمت خود را در راستای شناسایی، جمع‌اوری مستندات و اطلاعات، رفع تصرفات احتمالی و اقدام به ثبت املاک شناسایی شده به نام دولت جمهوری اسلامی به ار گرفته و در این راستا از هیچ کوششی فرو گذار نکرده تا شاهد بهبود وضعیت املاک و اراضی ملی باشیم.

به گفته مرادی در 6 ماهه اول سال‌جاری 16.3 هکتاراز اراضی ملی به ارزش 635 میلیارد ریال از متصرفین بازپس گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارائه شده مبنی بر سند دار کردن 468 هکتار از اراضی ملی شامل 359 هکتار اراضی ملی داخل حریم و 109 هکتار اراضی داخل در محدوده در نیمه اول امسال گفت: سند دار کردن اراضی ملی در استان به‌منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان همچنین از تبدیل 649 مورد از اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ در همین بازه زمانی خبرداد.

شناسه خبر 48585