شناسه خبر:48662
1400/8/30 09:43:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد راهسازی در دست اجرا در سطح استان وضعیت راه‌ها بهبود و شاهد ارتقای شاخص برخورداری در حوزه راه‌های اصلی بزرگراهی خواهیم بود.

عرفان مرادی اظهار کرد: با توجه به ترافیک سنگین در محور سقزـ بانه و مرز سیران‌بند، عملیات اجرایی ساخت چهار خطه در دو قطعه این محور در حال انجام است که با اتمام این دو قطعه شرایط ترافیکی و ایمنی، روانسازی ترافیک حذف نقاط پرحادثه این محور بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به احداث مسیر چهارخطه در محور بیجارـ دیواندره تصریح کرد: امسال هفت کیلومتر از مسیر بیجارـ دیواندره را چهار خطه کرده و آسفالت نموده‌ایم که به علت بارش‌های زودهنگام و شرایط جوی نامناسب نتوانستیم این هفت کیلومتر را زیر بار ترافیک ببریم، امید است در نخستین فرصت و در صورت بهبود شرایط جوی مسیر احداث شده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر محورهایی که در حال بهسازی است گردنه صلوات‌آباد سنندج به طول 21 کیلومتر است که تاکنون بیش از 14 کیلومتر به‌صورت چهار خطه در آمده و زیر بار ترافیک رفته و سه کیلومتر دیگر مسیر نیز آماده آسفالت است که در اسرع وقت مورد استفاده عموم مردم شریف استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان اظهار کرد: امسال یکی از پروژه‌های اساسی و مهم جاده جدید سنندج، مریوان (واریانت تیژتیژ-گاران) به طول 52 کیلومتر به بهره‌برداری رسید و در امتداد این مسیر و در راستای بهسازی کل محور سنندج ـ مریوان، واریانت گردنه خروسه به طول 11 کیلومتر (از سه راهی تودار) در دو قطعه نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

مرادی گفت: اضافه بر این پروژه‌ها، طرح‌های مختلف راهسازی و بهسازی راه‌های استان در جریان است که با تأمین اعتبار مناسب در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و در صورت بهره‌برداری قطعاً شرایط برخورداری از راه مناسب در استان ارتقا می‌یابد.

شناسه خبر 48662