شناسه خبر:48807
1400/9/3 08:52:14

سپهرغرب، گروه خبر: عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: پروژه بزرگ شهری کمربندی همدان (کنارگذر غربی و شرقی) به‌منظور رونق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه و رفع بار ترافیکی استان‌های غربی کشور، هرچه سریع‌تر به‌ بهره‌برداری برسد.

حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌جواری استان همدان با استان‌های قزوین، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، کردستان و زنجان موجب شده همدان به یک چهارراه جاده‌ای بین مسیرهای این استان‌ها تبدیل شود.

وی گفت: با وجود تردد خودروهای این استان‌ها از همدان، تمام خودروهای سنگین و سبک به‌ویژه غرب کشور به اجبار باید از درون محدوده شهری تردد کنند که حد فاصل فرودگاه تا بلوار ارتش را دربرمی‌گیرد؛ درحالی‌ که باید براساس مصوبات گذشته و اصول شهری، این ترددها از جاده کمربندی انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: کنارگذر همدان به دو قطعه شرقی و غربی تقسیم می‌شود که قطعه شرقی حد فاصل محورهای همدان- تهران و همدان- ملایر و قطعه غربی حد فاصل محورهای همدان- تهران و همدان- سنندج و کرمانشاه بوده که این کنارگذر ارتباط بین محورهای شرقی، غربی و شمالی منتهی به شهر همدان را در خارج از محدوده طرح جامع آن برقرار می‌کند.

وی گفت: اجرای کمربندی در شهر همدان یکی از نیازهای اساسی استان همدان محسوب می‌شود که عدم بهره‌برداری از آن، شهر همدان را دچار مشکل کرده است.

بادامی‌نجات اظهار کرد: زیرساخت‌های ورودی‌های اصلی شهر همدان به‌ویژه بلوار آیت‎‌الله نجفی از بین رفته که قطعاً مشهود است؛ مشکل خاصی در حوزه کیفیت زیرسازی از سوی مدیریت‌ شهری وجود ندارد، بلکه حجم ترددها، خلأ کمربندی شهر را نمایان‌ می‌کند.

وی با اشاره به هدررفت اعتبارات شهری در این مناطق شهری، گفت: عوارض شهروندان همدانی نباید در این حوزه‌ها صرف شود؛ بلکه نیازهای اساسی‌تری در سطح شهر به‌منظور توسعه و آبادانی و رفع دغدغه‌های شهروندان همدانی وجود دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان از فرماندار، استاندار و نمایندگان مجلس درخواست کرد تا نسبت به تکمیل این طرح بزرگ شهری ورود پیدا کند تا هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

شناسه خبر 48807