شناسه خبر:48871
1400/9/4 09:38:39
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی:

مشکلی در تأمین مرغ استان مرکزی نداریم

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال مشکلی در تأمین مرغ استان مرکزی وجود ندارد.

حمیدرضا اخوان اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری به‌طور متوسط روزانه 140 تُن مرغ در استان مرکزی توزیع شده، این میزان مازاد بر نیاز استان است و با هماهنگی استانداری مقداری از آن به تهران و استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

وی افزود: در شهرستان ساوه هم کمبودی در توزیع گوشت مرغ نداریم، متأسفانه فرمانداری شهرستان ساوه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل نمی‌کند و در چند روز اخیر تعدادی از گله‌های شهرستان ساوه به‌دلیل بیماری تلف شدند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: جوجه‌ریزی مناسبی در ساوه انجام شده است که می‌تواند نیاز مرغ شهرستان را تأمین کند؛ ظرف چند روز آینده مشکل برطرف می‌شود.

اخوان گفت: درحال حاضر زرندیه نیاز مرغ ساوه را تأمین می‌کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: به‌منظور رفاه حال مردم مرغ منجمد وارداتی کیلویی 20 هزار تومان در استان مرکزی درحال توزیع است و با توجه به اینکه ازلحاظ قیمت امکان تخلف وجود دارد، به‌منظور نظارت دقیق‌تر اداره صمت توزیع مرغ منجمد صرفاً از طریق فروشگاه‌ها انجام می‌شود و مرغ گرم نیز با قیمت مصوب 31 هزار تومان در مرغ‌فروشی‌های استان عرضه می‌شود.

اخوان گفت: هم‌اکنون 599 واحد مرغداری در استان مرکزی داریم و ظرفیت آن‌ها در هر دوره 12 میلیون قطعه جوجه‌ریزی است. در آبان‌ماه سه میلیون و 150 هزار قطعه‌ریزی جوجه داشتیم که در نیمه دوم دی‌ماه مرغ آن‌ها روانه بازار می‌شود؛ بنابراین مشکلی در تأمین مرغ در استان مرکزی نداریم و با توجه به جوجه‌ریزی که در آبان‌ماه داشتیم، روزانه به‌طور متوسط 147 تُن تولید مرغ داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی تخم نطفه‌دار وارد شده و جوجه آرین نیز درحال ترویج است؛ بنابراین تا پایان سال مشکلی در تأمین مرغ استان نداریم. در چند روز اخیر کاهش قیمت مرغ زنده گرم تا سقف 19 هزار و 500 تومان داشتیم، درصورتی که این روش کاهشی ادامه داشته باشد، کاهش قیمت خواهیم داشت، اما مرغداری‌های ما متضرر خواهند شد.

اخوان گفت: تأمین نهاده‌ای که با تأخیر ارسال می‌شود و همچنین گرانی جوجه مشکل عمده مرغداری‌ها است؛ اما درصورت تأمین ارز مشکلات مرغداری‌های مرتفع خواهد شد و وزارتخانه نیز درحال پیگیری راه‌هایی برای کاهش زیان مرغداری‌ها است.

شناسه خبر 48871