شناسه خبر:49000
1400/9/7 10:28:58

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری مراجع قضائی و انتظامی بیش از یک هزار و 250 دستگاه ماینر غیرمجاز در نقاط مختلف استان کشف و ضبط شده است.

هیوا خرم ارزش این تعداد دستگاه ماینر را بیش از 400 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تولید و استخراج یک بیت‌کوین بیش از 300 مگاوات ساعت برق مورد نیاز بوده و این میزان انرژی بیشتر از مصرف 35 هزار مشترک خانگی در طول شبانه‌روز است.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می‌شود، افزود: شرکت توزیع برق با تشکیل اکیپ‌های ویژه برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی، نظارت بر مناطق مشکوک و پرمصرف برق را تشدید کرده است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق کردستان خواستار همکاری مردم برای کشف و ضبط ماینر غیرمجاز شد و گفت: مردم در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز می‌توانند باشماره 121 تماس گرفته یا آن را از طریق شماره همراه 09354021780 اطلاع دهند و در این راستا تا سقف معینی پاداش دریافت کنند.

خرم یادآور شد: به هر کسی که استفاده غیرمجاز از ماینر را اطلاع دهد، به ازای هر دستگاه از سه میلیون ریال تا 200 میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد بیشتر بوده است، از شهروندان خواست به صورت جدی در مصرف انرژی برق صرفه‌جویی کنند تا شاهد اعمال برنامه‌های خاموشی همانند تابستان سال جاری نباشیم.

در حال حاضر حدود 700 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند است.

شناسه خبر 49000