شناسه خبر:49150
1400/9/10 09:35:04

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از آماده بودن زیرساخت‌های احداث بیمارستان 400 تختخوابی در این شهر خبر داد و گفت: با توجه به فرسوده بودن تجهیزات بیمارستان امام حسین(ع) با 30 سال قدمت، زیرساخت‌های لازم برای احداث بیمارستان جدید مهیا است.

حجت‌الاسلام «احد آزادیخواه» روز سه شنبه اظهارکرد: این در حالی است که در طرح چشم‌انداز توسعه بهداشت و درمان کشور، بیمارستان 600 تختخوابی شهرستان ملایر مصوب شده بود.

وی افزود: با توجه به سرانه جمعیتی و استانداردهای بین‌المللی، مرکزیت این شهرستان در حوزه درمان جنوب استان، مراجعه بیماران سه شهرستان و بیش از 300 روستا از روستاهای شمال استان لرستان، غرب استان مرکزی و چند شهر کوچک برای دریافت خدمات درمانی تخصصی و خدمات پزشکی تخصصی به بیمارستان‌های ملایر، احداث بیمارستان جدید یک ضرورت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی طی مکاتبه‌ای از وزیر بهداشت و درمان خواستار احداث بیمارستان جدید ملایر شد و گفت: این شهرستان به عنوان بلوک اعزامی بیماران در جنوب استان محسوب می‌شود و جمعیت آن برای ارایه خدمات رسانی در حوزه درمان، به حدود 600 هزار نفر می‌رسد.

حجت الاسلام آزادیخواه به سطح‌بندی خدمات درمانی یا نقشه راه کشور با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه ششم توسعه و یکی از مهمترین برنامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرستان با 393 تخت بیمارستانی و تعداد بالای مراجعان، بیمارستان 400 تختخوابی به جای بیمارستان امام حسین(ع) باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به منظور سطح‌بندی خدمات درمانی نسبت به ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی به ویژه در مناطق محروم، بهره‌مندی مناسب و به موقع از این خدمات، توسعه پایدار مناطق محروم کشور با تاکید بر توسعه منابع سلامت، جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های غیر ضروری و اصلاح فرآیندهایی که باعث ایجاد هزینه‌های غیر ضرور می‌شود، احداث بیمارستان جدید ضرورت وزارت بهداشت و درمان است.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: همچنین در مکاتبه با وزیر بهداشت و درمان خواستار ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی شدیم چراکه این ارتقا کمک شایانی به آبادانی و گسترش علم در این شهرستان، جنوب استان و پاسخگویی به نیازهای جوانان برای علم‌آموزی در تمامی سطوح به عنوان مطالبه جدی مردم و مسئولان خواهد کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع فعالیت دانشکده پرستاری ملایر از سال 1392 در رشته پرستاری اظهار داشت: با توجه به زیرپوشش بودن جمعیت 600 هزار نفری در حوزه خدمات درمانی، وجود بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر، غرضی و امیرالمومنین(ع) با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، معین شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان و وجود فضای آموزشی و آزمایشگاهی ضرورت ارتقای دانشکده را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام آزادیخواه از وزیر بهداشت و درمان خواست برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند با توانمندی‌های خود از امکان تداوم کسب فرصت‌های یکسان تحصیل بهره‌مند شوند، برای توسعه دانشگاهی این شهرستان با ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی موافقت شود.

شناسه خبر 49150