شناسه خبر:49242
1400/9/13 09:07:03

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات معیشتی مردم ویژه کار کنند و مانند مدرس شجاع، بی‌پروا و به فکر استقلال کشور باشند خاطرنشان کرد: آیت الله مدرس قبل از شهادت اعلام کرد که به رضاخان بگویید من شهید و ماندگار می‌شوم و تو عاقبت شومی خواهی داشت و همانطور هم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه خداوند از انسان عبادت می‌خواهد و نه عادت اظهار کرد: افرادی که خانه و موطن خود را رها و از مرزهای آب و خاکی عبور کردند مانند سردار سلیمانی و سردار همدانی، افرادی خودساخته‌اند و مشمول رحمت خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش از رحمت‌های الهی است افزود: ایمان یعنی وابستگی به خدا و وارستگی، هجرت به معنای ترک خانه و کاشانه به سمت خدا همراه با جهاد که باعث رحمت خدا می‌شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت، حضرت آیت‌الله سید حسن مدرس را باید گرامی داریم تصریح کرد: او مرد دیانت، فقاهت، سیاست، صداقت و نماینده واقعی مردم بود که مجلس را خانه واقعی ملت کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم مدرس، نماینده واقعی مردم بود نه نماینده خود و خانواده‌اش و یا خویشاوندان گفت: نمایندگان ما مشی و روش سیدحسن مدرس را سرلوحه کاری خود قرار دهند، فکر عزل و نصب‌های بیجا و بی‌مورد نباشند و تنها در اندیشه ورود به مجلس نباشند و فکر گره‌گشایی از مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضلیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات معیشتی مردم ویژه کار کنند و مانند مدرس شجاع، بی‌پروا و به فکر استقلال کشور باشند خاطرنشان کرد: آیت الله مدرس قبل از شهادت اعلام کرد که به رضاخان بگویید من شهید و ماندگار می‌شوم و تو عاقبت شومی خواهی داشت و همانطور هم شد.

وی گفت: جنایت دیگر رضاخان، درگیری با مبارزان جنگل و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است که این مباحث نشان می‌دهد روحانیون همواره در خط مقدم مبارزه با استبداد و استعمار بوده‌اند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدیر شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی را منصوب کردند اظهار کرد: رهبری سرلوحه کاری شورای هماهنگی تبلیغات را مردمی‌سازی بزرگداشت‎ها، فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی، به کارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان، طراوات‌بخشی به مراسم‌ دینی و مذهبی و در آخر زدودن زائده‌ها و فرسودگی‌ها اعلام داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به مذاکره با طرف غربی زد و گفت: در مذاکرات ایران و کشورهای غربی که موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه دنبال می‌شود باید به این نکته توجه کرد که هشت سال استکبار تلاش می‌کرد در منطقه کشورهای عبری، امریکایی و غربی ایجاد کند اما ایران اسلامی این خیال را به یک کابوس وحشتناک بدل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین فاضلیان با اشاره به اینکه در مذاکرات نخستین سخن ما رفع تحریم‌هاست و قبل از ورود به مسائل هسته‌ای این اتفاق باید رخ دهد تصریح کرد: دولت سیزدهم سرلوحه کاری خود را اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌گر قرار داده و در صد روزه اول کار موفقیت‌هایی داشته است البته هنوز زود است که همه انتظارات ما برآورده شود.

وی تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم دولت را در حل مشکلات گرانی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور، ایجاد شغل برای جوانان و حل مسائل کشور یاری رساند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با بیان اینکه دانشجویان ما از 16 آذر 1332 در مقابل آمریکا ایستادند که در انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و هشت سال دفاع مقدس نیز ادامه داشته است گفت: این عزیزان امروز هم با کارهای جهادی در خدمت مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را گرامی می‌داریم گفت: پرستاران و پزشکان در این دو سال بسیار زحمت کشیدند و امروز بیماری کاهش یافته و نیاز است مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند تا هر چه سریعتر این بیماری ریشه کن شود.

حجت الاسلام و المسلمین فاضلیان با بیان اینکه در مصرف انرژی باید رعایت الگوی مصرف را مد نظر داشته باشیم اظهار کرد: مردم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا به مشکل برنخوریم.

وی در پایان با اشاره به روز قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: مسؤولان باید به قانون و ضوابط توجه کنند و به سمت و سوی روابط و مسائلی از این دست نروند.

شناسه خبر 49242