شناسه خبر:49391
1400/9/16 09:44:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از وجود بیش از 701 هزار مشترک برق در استان خبر داد و افزود: ضریب نفوذ برق در روستاهای بالای پنج خانوار استان کردستان به 100 درصد رسید.

هیوا لهونیان با بیان اینکه صنعت برق از مهم‌ترین صنعت‌های زیرساختی و تأثیرگذار در توسعه صنعتی و کشاورزی در کشور است، اظهار کرد: تأمین انرژی برق نقش مهم و تأثیرگذاری بر تأمین آسایش و رفاه و توسعه پایدار جامعه اثرگذار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 100 درصد جمعیت روستاهای بالای پنج خانوار در استان کردستان از انرژی برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بابیان اینکه اکنون بیش از 701 هزار مشترک برق در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 496 هزار مشترک در شهرها و 205 هزار مشترک نیز در روستاهای استان ساکن هستند.

لهونیان بیان کرد: تمام تلاش این شرکت بر آن است تا در بخش‌های مختلف ازجمله بخش خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری انرژی برق با توجه به نیاز متقاضیان در اختیارشان قرار داده شود.

وی در ادامه به‌سختی کار و فعالیت‌های برق‌رسانی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: شرایط کوهستانی روستاها و مسیرهای صعب‌العبور و اقلیم سخت استان ما را از فعالیت خسته نکرده و همچنان مصمم درحال خدمت به مردم استان هستیم.

وی افزود: همزمان با احداث و توسعه شبکه، بهسازی و نوسازی شبکه‌های قدیمی با حجمی بالا و وسیع در این شرایط اقتصادی، در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در پایان عنوان کرد: درحال حاضر به 1706 روستای استان عملیات برق‌رسانی انجام‌شده است.

شناسه خبر 49391