شناسه خبر:49394
1400/9/16 09:49:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آب‌رسانی سیار به 63 روستای استان در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه کاهش نزولات جوی موجب شد تا امسال برخلاف سال‌های گذشته در آبان‌ماه نیز با انتقال آب به‌وسیله تانکرهای آب‌رسانی مواجه باشیم، عنوان کرد: بر همین اساس تنها در آبان‌ماه سال جاری مجموعاً 63 روستا به‌وسیله تانکر آب‌رسانی شدند که از این تعداد 39 روستا زیر پوشش و 24 روستا غیر زیر پوشش بودند.

وی با اذعان به اینکه تنها در یک ماه گذشته چهار هزار و 459 خانوار با جمعیتی معادل 14 هزار و 268 نفر زیر پوشش آب‌رسانی سیار قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: طی این مدت 10 تانکر به‌منظور آب‌رسانی سیار مورد استفاده قرار گرفت.

این مقام مسئول توضیح داد: مجموعاً 543 سرویس آب با حجم 6 هزارو 414 متر مکعب به‌منظور آب‌رسانی به 63 روستای مذکور مورد استفاده قرار گرفت.

نیکداد همچنین با بیان اینکه تنها در آبان‌ماه سال جاری از مجموع 63 روستای استان 41 روستا به طور دائم زیر پوشش آب‌رسانی سیار قرار گرفتند، گفت: بر همین اساس در بازه زمانی یادشده پنج روستا در شهرستان همدان، 6 روستا در ملایر، هشت روستا در تویسرکان، یک روستا در شهرستان اسدآباد، پنج روستا در شهرستان کبودراهنگ، هفت روستا در شهرستان بهار، هشت روستا در شهرستان فامنین و یک روستا در شهرستان رزن زیر پوشش آب‌رسانی سیار قرار گرفتند.

وی بار دیگر ضمن دعوت هم‌استانی‌ها به مدیریت مصرف، ابراز کرد: با وجود بارش‌های اخیر، هنوز هم با کاهش نزولات جوی مواجه هستیم که به همین منظور ضروری است مشترکین عزیز ضمن مدیریت مصرف، از هرگونه اتلاف منابع آبی موجود خودداری کنند.

شناسه خبر 49394