شناسه خبر:49473
1400/9/18 12:28:35

سپهرغرب، گروه خبر: بخش جراحی عمومی زنان بیمارستان تأمین اجتماعی شهر همدان به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان به بهره‌برداری رسید.

مدیر درمان بیمارستان تأمین اجتماعی همدان در این آیین افزود: بخش جراحی عمومی زنان این بیمارستان با 700 متر زیربنا با ظرفیت 24 تخت و هزینه‌کرد دو میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

«حسن عروتی‌موثق» اضافه کرد: این بخش با عنوان «وی.آی.پی.3» با تجهیزات پزشکی به‌روز و مدرن گشایش یافت و از روز گذشته بیمار می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: پرستار حاوی کلمات پُرمعنا و معنوی ازجمله ایثار، عطوفت، مهربانی، صبر، تلاش شبانه‌روزی و سخت‌کوشی است.

عروتی‌موثق افزود: با وجود بحران‌های مختلف طی 42 سال گذشته ازجمله جنگ تحمیلی و شیوع ویروس کرونا، اما مجموعه کادر درمان و سلامت در تمامی این بحران‌ها سربلند بودند.

وی یادآوری کرد: افراد، اقشار و گروه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند که دراین‌بین کادر درمان و پرستاران در خط مقدم در اورژانس صحرایی و بیمارستان‌های صحرایی حتی در پشت جبهه در بیمارستان‌های سطح شهر خدمات امدادی ارائه می‌کردند.

مدیر درمان بیمارستان تأمین اجتماعی همدان بیان کرد: پرستاران در کنار مجروحان در زیر بمباران رژیم بعثی به بیماران روحیه داده و اقدام به انجام کارهای درمانی می‌کردند.

عروتی‌موثق افزود: هنگامی که شهر خالی از سکونت شده و افراد به روستاها و دیگر مناطق پناه برده بودند، کادر درمان و پرستاران به دور از خانه و خانواده در خط مقدم جبهه کار درمانی انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: در جریان شیوع کرونا نیز با وجود اپیدمی این ویروس و درگیر شدن کل جهان و ایران، کادر درمان و پرستاران از نخستین روزهای شیوع بیماری در جهت مقابله با این ویروس اعلام آمادگی کردند.

 

شناسه خبر 49473