شناسه خبر:49498
1400/9/18 13:30:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: فاز نخست هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج اجرا شد و باقی پروژه نیز به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

علیرضا تخت‌شاهی اظهار کرد: انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن شامل هدایت فاضلاب از روستا به مسیر ساتیله به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: از آنجا که یکی از منابع آلوده‌کننده سد قشلاق سنندج به‌عنوان منبع اصلی تأمین آب خام شهر، ورود فاضلاب روستایی به‌ویژه روستای سراب قامیش در دو کیلومتری سد است انتقال فاضلاب این روستا به تصفیه‌خانه به‌عنوان یکی از راهکارهای حذف این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب و خط انتقال به طول 13 کیلومتر است که در دو فاز اجرا می‌شود و در کل طرح پیشرفت مناسبی دارد.

تخت‌شاهی ادامه داد: علاوه بر هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این روستا هم با ظرفیت 414 مترمکعب در شبانه‌روز همزمان در حال اجرا است.

روستای سراب قامیش در 15 کیلومتری شمال سنندج و در کنار سد قشلاق منبع تأمین‌کننده آب این شهر واقع شده است.

چند سالی است که بحث طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج مطرح است و مردم همواره از این وضعیت احساس نارضایتی می‌کنند یکی از عوامل تأثیرگذار در کیفیت آب شرب سنندج، ورود فاضلاب روستای قامیش به این سد است.

شناسه خبر 49498