شناسه خبر:49578
1400/9/21 09:36:25

سپهرغرب، گروه خبر: دوازدهمین جشنوارۀ ملی تئاتر مرصاد در بخش‌های نمایش نامه‌نویسی، نمایشنامه‌خوانی، تئاتر صحنه‌ای آغاز به کار کرد.

دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد روز گذشته در محل گلزار شهدای شهرستان اسلام‌آبادغرب با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، آغاز شد.

این رویداد پس از ادای احترام به شهدای این شهرستان، با حضور میهمانان و مسؤولان در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر اسلام آبادغرب رسما کار خود را در بخش‌های نمایش نامه‌نویسی، نمایشنامه‌خوانی، تئاتر صحنه‌ای آغاز کرد.

بهرام فاضلی‌زاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: این جشنواره امسال در دو بخش اساسی نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی و دو بخش جنبی نمایش‌نامه خوانی و نمایش‌نامه نویسی برگزار خواهد شد که امروز با اجرای مسابقه نمایش‌نامه خوانی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هفته آینده نمایش‌های صحنه‌ای آغاز به کار خواهند کرد، البته داوری نمایش‌نامه نویسی‌ها از قبل انجام گرفته و تمام این سه بخش در روزه هفتم دی‌ماه اختتامیه را به صورت حضوری در شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزار خواهند کرد.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بخش خیابانی جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بالغ بر 210 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری‌ها که با حضور چهار تیم داوری در بخش‌های مختلف انجام شده برگزیده‌ها مشخص شده است.

 

شناسه خبر 49578