شناسه خبر:49657
1400/9/22 09:56:25

سپهرغرب، گروه خبر- زهرا طالبی: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توازن در توزیع اعتبارات، گفت: عدم توازن در توزیع اعتبارات به هیچ عنوان پذیرفته نیست و مکاتباتی برای توزیع متوازن بودجه صورت گرفته است.

حسین توسلی در نشست با خبرنگاران شهرستان بهار اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری همدان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متعهد شده پروژه‌هایی به ارزش بیش از دو هزار و 400 میلیارد تومان در استان همدان اجرا کند که ریالی برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ اختصاص نیافته است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته در حوزه زیرساخت شهرستان اقدامات اساسی صورت گرفته و یکی از اولویت‌ها در شهرستان بهار مباحث مربوط به حوزه راه است که با جدیت پیگیری می‌شود، زیرا راه زیربنای توسعه است و تکمیل زیرگذر شهید زارعی، پیگیری جذب اعتبار برای کمربندی بهار، تزریق اعتبار برای راه حسن‌قشلاق به صالح‌آباد و زیرگذر سیمین در دست اقدام است.

وی به اقدامات حوزه کشاورزی و صنعت اشاره کرد و گفت: در چندماه گذشته مسئولان ازجمله وزیر جهاد کشاورزی و معاون شهرک‌های کشاورزی برای شناسایی ظرفیت‌های منطقه در شهرستان حضور یافتند و مطالعات شهرک‌های کشاورزی در مهاجران، گل‌تپه، شیرین‌سو و بهار درحال انجام است و به‌دلیل کمبود آب سطح کشور، ترویج کشت‌های کم‌آب‌بر و توسعه گلخانه‌ها پیشنهاد می‌شود.

حسین توسلی به بررسی وضعیت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش قیمت زمین کارگاه‌ها و حضور هنرمندان و صنایع دیگر، شهرک صنعتی دوم لالجین پس از در اختیار داشتن زمین مناسب، فعال خواهد شد.

وی تأکید کرد: اقتصاد شهر لالجین و بهار باید از حالت تک‌محصولی خارج شود و نباید فقط وابسته به خاک باشد؛ چون در آینده با مشکل خاک مواجه خواهیم بود و اقتصاد منطقه نیز با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان بهار به صنایع تبدیلی، کارخانه فرنچ فرایز در شهرستان بهار با همکاری سرمایه‌گذاران قطری درحال احداث است و پیگیر تأمین نیازهای اعتباری کارخانه در داخل کشور هستیم تا سرمایه‌گذار قطری بتواند پروژه را تکمیل کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ درخصوص وضعیت حریم سیاسی شهرستان بهار گفت: هویت سیاسی و اقتصادی شهر بهار باید حفظ شود و هیچ طرح دیگری نمی‌تواند این موقعیت را خدشه‌دار کند.

وی درخصوص انتقال برخی رشته‌ها از دانشگاه پیام نور بهار به مرکز استان ابراز کرد: نباید برخی رشته‌ها در دانشگاه پیام نور بهار تعطیل و دانشجویان به مرکز استان ارجاع شوند.

توسلی به صنایع آلاینده مستقر در شهرک صنعتی بهاران اشاره کرد و گفت: بازدیدهای متناوبی در راستای حل مشکل مردم شهر بهار ناشی از آلودگی واحدهای مستقر صورت گرفت و فرصتی در راستای رفع مشکلات موجود به واحدها داده شد که به‌صورت کارشناسی انتشار بو کاهش یابد، اما درصورتی که مشکلات مرتفع نشود، در آخرین مرحله تعطیلی واحدهای آلاینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی درخصوص وضعیت نابه‌سامان مسکن ملی در شهرستان بهار افزود: باید تدبیری برای تأمین زمین در شهر بهار اندیشیده شود و راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای اجرای طرح مسکن ملی است.

توسلی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های مستقر در شهرستان که گردش مالی بالایی دارند سرمایه‌های خود را در بانک‌های مرکز استان یا پایتخت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اذعان کرد: این درحالی است که از تخفیفات مالیاتی مناطق محروم استفاده کرده‌اند و باید این پول‌ها به شهرستان برگردد تا منابع مالی بانک‌های شهرستان تقویت شود و بتوانند به مردم بهتر خدمات‌رسانی کنند.

وی از پیگیری تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های آیت‌الله بهاری (ره) بهار و امام رضا (ع) کبودراهنگ خبر داد و گفت: دستور تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات ازجمله دستگاه لاپاراسکوپی، ام‌آی‌آر و سی‌تی‌اسکن درمجموع به ارزش 14 میلیارد تومان برای بیمارستان از محل منابع وزارت بهداشت صادر شده است.

توسلی اظهار کرد: برخی از مدارس شهرستان درحال تخریب است و با این وجود دانش‌آموزان مجبور به استفاده از فضاهای آموزشی تخریبی هستند که اداره کل نوسازی باید به این مسئله توجه کند.

مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالات درخصوص انتصابات در شهرستان گفت: عده‌ای معتقدند نماینده نباید در امور مرتبط با انتصابات دخالت کند، اما به نظر من نماینده می‌تواند از حق و اختیار نظارتی خود استفاده کند و باید افرادی در مناصب گماشته شوند که توان مدیریت بالایی داشته باشند و در این خصوص فراجناحی عمل شود.

شناسه خبر 49657