شناسه خبر:49658
1400/9/22 09:58:54

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از همکاری 219 مرکز نیکوکاری با کمیته امداد استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، غلامرضا صیادزاده گفت: قبل از راه‌اندازی این مراکز تمامی کارهای کمیته امداد شامل کمک برای ازدواج، جهیزیه، درمان و سایر خدمات به‌صورت اداری انجام می‌شد، اما با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری بخشی از این خدمات از طریق این مراکز به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر 219 مرکز نیکوکاری در سه بخش محله‌محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در استان همدان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان درحال فعالیت بوده که 151 مرکز در سطح شهرهای استان و 68 مرکز نیز در سطح دهستان‌های استان درحال فعالیت هستند.

صیادزاده تصریح کرد: افراد نیازمند و یا کسانی که خانواده نیازمندی را شناسایی کرده‌اند که مستحق دریافت کمک هستند، می‌توانند به مراکز نیکوکاری محله مراجعه کنند تا هماهنگی‌های لازم برای ثبت اطلاعات افراد نیازمند و بررسی وضعیت آنان برای ارائه خدمات مورد نیاز انجام شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تعداد خیرین مراکز نیکوکاری را پنج هزار و 700 نفر برشمرد و اعلام کرد: خیران می‌توانند کمک‌های اهدایی خود را به‌صورت نقد و کالا در بخش‌های مختلفی ازجمله طرح اکرام ایتام و محسنین، اشتغال، فرهنگی، مسکن، درمان، کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی (معیشت)، نذر و قربانی، پوشاک و البسه و صدقات به مراکز نیکوکاری اهدا کنند.

شناسه خبر 49658