شناسه خبر:49895
1400/9/27 09:59:30

سپهرغرب، گروه خبر: «مالوجه»؛ شهری نوپا در شهرستان قروه بوده که حل مشکلاتش در گرو تلاش مسئولان منتخب این شهر است.

از قروه، مالوجه در بخش دلبران با قریب به پنج هزار نفر جمعیت و یک‌هزار و 400 خانوار و مساحتی بالغ بر 97 هکتار در 31 کیلومتری این شهرستان واقع شده است. ساکنان این محل با مشکلات عدیده‌ای ازجمله آسیب‌های اجتماعی و ضعف امکانات زیرساختی (آسفالت نبودن کوچه‌ها) دست و پنجه نرم کرده تا جایی‌که وضعیت و دغدغه‌های ساکنان این محل ابتدای سال‌جاری تیتر یک رسانه‌های استان شد و پیگیری‌های رسانه‌ای از جمله خبرنگاران تسنیم باعث ورود نماینده ولی‌فقیه و مسئولان ارشد استانی به تسریع در رفع معضلات منطقه شد.

پس از پیگیری مسئولان ارشد استانی از کشور و براساس مصوبه هیئت وزیران به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 1362، روستای «مالوجه» به شهر تبدیل شد و مرکز دهستان مالوجه نیز به روستای طوغان تغییر یافت و اکنون نیز به‌منظور تسریع در رفع معضلات، با تأسیس شهرداری در این شهر موافقت شد.

در ابلاغیه وزیر کشور به استاندار کردستان با اشاره به موافقت به عمل آمده در خصوص تبدیل روستای مالوجه از توابع بخش دلبران شهرستان قروه به‌عنوان شهر مالوجه در اجرای تبصره ذیل ماده (6) آیین‌نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران و تبصره (1) ماده (1) قانون شهرداری، تأسیس شهرداری در شهر مالوجه بلامانع اعلام شده است.

ابلاغیه وزارت کشور، تأسیس شهرداری یاد شده را همچنین منوط به تحقق تعهدات موضوع ماده (9) دستورالعمل «نحوه تبدیل شورای اسلامی روستا به شهر و تاسیس شهرداری»، برشمرده است، حال می‌ماند همت مسئولان منتخب که در راستای رفع مشکلات مردم این شهر نوپا تلاش کنند.

شناسه خبر 49895