شناسه خبر:49936
1400/9/28 09:38:29

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای نهاوند گفت: سه راهدارخانه در شهرستان نهاوند آماده خدمات‌‌رسانی به شهروندان در بارش‌های زمستانی هستند.

علیرضا سیاوشی اظهار کرد: طرح زمستانه راهداری در سه راهدارخانه شهرستان نهاوند با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان در ایام بارش‌های زمستانه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در نهاوند سه راهدارخانه فعالیت می‌کند که در این طرح نیروها به‌صورت اکیپی اقدام خواهند کرد، افزود: طرح سه‌ماهه زمستانه راهداری شهرستان نهاوند در 20 آذرماه آغاز شده و 33 راهدار نیز در این طرح فعالیت می‌کنند.

سیاوشی تأکید کرد: در این طرح سه‌ماهه در شهرستان نهاوند 33 نیرو فعال هستند و با 15 ماشین سنگین اقدام به برف‌روبی و بازگشایی محورها خواهند کرد.

سرپرست راهداری نهاوند ادامه داد: راهدارخانه گرین در گردنه گاماسیاب که از مهم‌ترین گردنه‌های استان است، یک اکیپ کامل در این محور مستقر دارد و در زمان بارش اقدام به بازگشایی جاده می‌کند.

وی گفت: ماسه و نمک نیز به مقدار کافی دپو شده است و در مواقع لازم در محورها استفاده می‌شود و از این بابت مشکلی نداریم.

سیاوشی بیان کرد: از مسافران و شهروندان درخواست داریم در زمان بارش‌ها و قبل از سفر حتماً نسبت به پیش‌بینی‌های هواشناسی مطلع باشند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین همشهریان می‌توانند با سامانه 141 تماس بگیرند و برای عبور از نقاط کوهستانی در زمان بارش‌ها حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

سرپرست اداره راهداری نهاوند بیان کرد: پنج نقطه حادثه‌خیز در شهرستان وجود دارد که یکی از آن‌ها محور اصلی نهاوند به کرمانشاه بوده که در دست تعریض است.

سیاوشی اضافه کرد: در این محور باید 25 کیلومتر نیوجرسی نصب شود که سه کیلومتر آن انجام شده و هفت کیلومتر در دست اقدام است و تا پایان سال تا پُل حاج‌علیمراد نصب نیوجرسی انجام‌ می‌شود.

شناسه خبر 49936