شناسه خبر:50151
1400/10/2 08:53:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات استان کردستان گفت: بیش از 321 کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است که از این میزان 67 کیلومتر در مناطق روستایی استان بودده است.

آزاد حکمت اظهار کرد: علیرغم کمبود منابع و شرایط خاص استان 321 کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده که 67 کیلومتر آن در نقاط روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 197 میلیارد تومان در حوزه‌های ارتباطی، موبایل، تلفن ثابت، دیتا و سیستم‌های ارتباطی استان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حوزه دیتا ظرفیت‌ها 10 برابر افزایش یافته و در حوزه‌های سیستم‌های مخابراتی از حیث کمی و‌کیفی اقدامات مطلوبی انجام شده است.

حکمت گفت: هم‌اکنون بسترها و مراکز برای گسترش فیبرنوری در استان فراهم است و شرکت مخابرات در این زمینه عملکرد موفقی داشته است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ارتقای پهنای باند بیش از 250 جی‌پی‌اس در سایت‌های موبایل مراکز روستایی راه‌اندازی شده که منجر به افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در روستاها شده است.

**ارتقای 478 تکنولوژی استان در سال گذشته

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به ارتقای 478 تکنولوژی مخابراتی و ارتباطی سال گذشته در استان گفت: شرکت مخابرات در راستای بهره‌مندی مشترکان و کاربران اینترنت از اینترنت پرسرعت سرویس‌های با کیفیت در حوزه‌های مختلف ازجمله همراه اول ارتقا داده است.

حکمت افزود: شرکت مخابرات در راستای پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا و ارائه خدمات با کیفیت به مردم سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی تأکید کرد: مخابرات درصدد است بستری امن با کیفیت و مناسب کاربران اینترنت فراهم کند و در مسیر توسعه بر اساس استانداردهای روز حرکت می‌کند.

شناسه خبر 50151