شناسه خبر:50205
1400/10/4 09:35:14

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان در ارتباط با مشکل آب شرب بانه گفت: اجرای خط انتقال آب از سد عباس‌آباد و ایستگاه پمپاژ در دست پی‌گیری است و مشکل آب این شهر تا اردیبهشت سال آینده برطرف خواهد شد.

اسماعیل‌ زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت پیشرو سورین فن‌آور فرتاک بانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری جدی و تلاش دستگاه‌های مربوطه، خط انتقال آب از سد عباس‌آباد و ایستگاه پمپاژ حداکثر تا اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد و قبل از فصل گرما مشکل آب شرب بانه رفع می‌شود.

وی از سفر قریب‌الوقوع وزیر نیرو به استان خبر داد و اضافه کرد: امروز در اولین سفر شهرستانی به بانه، موضوعات و مشکلات آن بررسی و برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه بخش عمده ای از اقتصاد استان در این شهرستان تعریف شده است، افزود: در شهرک صنعتی بانه 43 واحد فعال وجود دارد که در زمینه تولید لوازم خانگی و لامپ کم‌مصرف فعالیت دارند و در آینده واحدهای خوبی در این شهرک صنعتی راه‌اندازی خواهد شد.

زارعی‌کوشا آینده اقتصادی بانه را امیدوارکننده دانست و ادامه داد: یکی از مزیت‌های شهرستان بانه، مرزی بودن آن است، بنابراین ساماندهی مرز سیرانبند و مسیر منتهی به آن در دستور کار است که امیدواریم در سفر رئیس جمهور اعتباری برای آن جذب کرده و شاهد تحول اقتصادی در این شهرستان باشیم.

شناسه خبر 50205