شناسه خبر:50331
1400/10/6 09:35:22

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: آرد نانوایی‌های شهرستان نهاوند بی‌کیفیت است و همین امر باعث نارضایتی مردم شهرستان شده است.

جعفر سلگی روز یکشنبه پنجم دی‌ماه در جلسه شورای آرد و نان نهاوند اظهار کرد: نحوه توزیع آرد در نهاوند مشکل دارد، چراکه آرد نانوایی‌های شهرستان از شهرهای مختلف استان تأمین می‌شود و بی‌کیفیت بودن این آردها نیز باعث نارضایتی مردم نهاوند شده است.

وی افزود: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر نحوه کیفیت نان در بازرسی‌های به‌عمل‌آمده، پرونده 26 نانوایی متخلف (1٠ نانوایی توسط اداره صمت، چهار نانوایی توسط مرکز بهداشت و 12 نانوایی توسط اتاق اصناف) به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده‌ است.

سلگی تصریح کرد: نظارت بر کیفیت نان در نانوایی‌های شهرستان باید در راستای حفظ سلامت شهروندان به‌طور جدی در دستور کار بازرسان قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری نهاوند تأکید کرد: نانوایی‌هایی که با عدم رعایت موارد بهداشتی سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، به هیچ عنوان قابل بخشش نخواهند بود.

وی اضافه کرد: 24 هزار نفر در شهرستان نهاوند واجد شرایط دریافت سهمیه آرد خانه‌پزی هستند که براساس سهمیه یک‌هزار و 15٠ کیسه، به هر نفر یک کیلو و 3٠٠ گرم در ماه سهمیه آرد می‌رسد.

سلگی در خاتمه تأکید کرد: سرانه آرد شهرستان باید افزایش یابد و در این خصوص طبق پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، مدیر اداره غله استان همدان نیز با این درخواست موافقت کرد.

شناسه خبر 50331