شناسه خبر:50405
1400/10/8 09:26:34

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص محدود و مقید به قید زمان نیست و تنها راه برون‌رفت ما از مشکلات اقتصادی است.

محمدعلی محمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با بیان اینکه در حوزه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردیم، اظهار کرد: با استفاده از توان همه دستگاه‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی باید برای مشارکت مردم در این مهم تبیین و به گفتمانی غالب در سطح جامعه تبدیل شود.

وی افزود: هر دستگاه اجرایی و سازمان‌ها باید مصادیق مشخصی از اقتصاد مقاومتی مطابق شرح وظایف و جامعه هدف خویش داشته باشند و امور و وظایف منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تقویت و مابقی را اصلاح کنند.

فرماندار همدان خواستار فرهنگ‌سازی و مشارکت دادن مردم در مباحث اقتصاد مقاومتی شد و اضافه کرد: در مصرف بهینه منابع انرژی متأسفانه همچنان مشکل داریم و شاهد مصرف بی‌رویه، اتلاف انرژی و شرایط نامطلوبی هستیم که به هیچ وجه منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

محمدی اصلاح الگوی کشت و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری را مصداق برجسته‌ای از ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانست و یادآور شد: عطش توسعه یک آسیب است و در راستای توسعه و پیشرفت باید همه جوانب مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: گاهی هدف ما صرفاً معطوف به افزایش تولید یک محصول یا سطح کشت می‌شود و در همین راستا منابع قابل توجه آب را از دست می‌دهیم، درصورتی که حتی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای هم باید با ملاحظه مصرف بهینه منابع انرژی و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین باشد.

فرماندار همدان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در بحث انرژی‌های پاک در سطح شهرستان بیشتر ورود کند، تأکید کرد: تأمین انرژی مورد نیاز عشایر و برخی از مصارف باید در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

شناسه خبر 50405