شناسه خبر:50508
1400/10/11 08:54:15
سرپرست مدیریت منابع آب شهرستان رزن اعلام کرد:

انسداد 808 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان رزن

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مدیریت منابع آب شهرستان رزن گفت: از ابتدای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی تاکنون در شهرستان رزن تعداد 808 حلقه چاه مسدود شد و بیش از 134 میلیون متر مکعب جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز صورت پذیرفت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، محمدرضا شکوهی مطرح کرد: در 9 ماهه سال جاری در شهرستان رزن تعداد 69 دستگاه کنتور روی چاه‌های زیر پوشش این شهرستان نصب شد.

وی با اشاره به تعهد شرکت آب منطقه‌ای در راستای سند سه‌ساله استان، عنوان کرد: در این راستا تحقق 73 درصدی را شاهد هستیم.

سرپرست مدیریت منابع آب شهرستان رزن در ادامه درخصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز تعیین‌شده در سند راهبردی برای این شهرستان نیز گفت: در این راستا برای شهرستان رزن انسداد 42 حلقه مد نظر بود که با انسداد 62 حلقه در این زمینه، 148 درصد هدف سند راهبردی محقق شد.

شکوهی خاطرنشان کرد: طی 9 ماه گذشته جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که در این راستا 62 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد که در این راستا از برداشت چهار میلیون متر مکعب اضافه‌برداشت آب جلوگیری به‌عمل آمد.

وی یادآور شد: از ابتدای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی تاکنون در شهرستان رزن تعداد 808 حلقه چاه مسدود و بیش از 134 میلیون متر مکعب جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز صورت پذیرفته است.

شکوهی با اشاره به اینکه تعداد کل چاه‌های دارای کنتور در شهرستان رزن بالغ‌بر 593 حلقه است، گفت: تعداد پرونده‌های اصلاح و تعدیل‌شده در این شهرستان 87 حلقه است که در این زمینه در بین سایر شهرستان‌ها رتبه نخست را حائز هستیم.

شناسه خبر 50508