شناسه خبر:50564
1400/10/12 09:28:35

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات یک میلیارد و 944 میلیون دلار کالا از مرزهای استان در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشتر این کالاها به عراق صادر شده است.

بختیار رحمانی‌پور با اشاره به صادرات یک میلیارد و 944 میلیون دلار کالا از مرزهای کرمانشاه، اظهار کرد: صادرات 9 ماهه امسال استان ازنظر ارزشی 9 درصد و ازنظر وزنی دو درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادرشده را شامل کاشی و سرامیک، فولاد، محصولات پلاستیکی، میوه و تره‌بار و میلگرد اعلام کرد و یادآور شد: بیشتر این کالاها به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین مدت 53 میلیون دلار کالا نیز از طریق گمرکات استان کرمانشاه وارد کشور شده که ازنظر ارزش رشد 28 درصدی داشته است.

رحمانی‌پور وزن کالاهای واردشده را هم بیش از 17 هزار و 800 تُن اعلام کرد و ادامه داد: وزن کالاهای وارداتی 16 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده این کالاها از طریق گمرک کرمانشاه وارد شده، یادآور شد: پس از گمرک کرمانشاه، دو گمرک پرویزخان و خسروی نیز به‌ترتیب بیشترین آمار واردات را داشته‌اند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه آلیاژ آلومینیوم، ماشین‌آلات خط تولید و انواع تایر را از مهم‌ترین کالاهای واردشده در 9 ماهه امسال اعلام کرد.

شناسه خبر 50564