شناسه خبر:50571
1400/10/12 09:42:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی گفت: در شهرستان ملکشاهی از اول سال تاکنون چیزی در حدود 40 تن بذر گندم و 30 تن بذر جو اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

بهزاد میرزایی‌زاده در ایلام گفت: در شهرستان ملکشاهی از اول سال تاکنون چیزی در حدود 40 تن بذر گندم و 30 تن بذر جو اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: بذرهای اصلاح شده برای افزایش میزان تولید و تطابق با شرایط محیطی به وجود آمده‌اند و بررسی می‌شود تا بذر گندم و جو اصلاح شده به نحو درست با آموزش‌های لازم به کشاورزان این شهرستان کاشت شوند، در این راستا نظارت‌های بنیاد متداولاً ادامه خواهد داشت.

مدیر بنیاد علوی ملکشاهی تصریح کرد: در خصوص نهاده‌های شیمیایی که مهم‌ترین فاکتور ما به حساب می‌آیند توانسته‌ایم با رایزنی بدون دخالت ارگان دیگری 100 تن کود اوره، پنج تن کود سوپرفسفات تریپل، 150 لیتر بذر مال جهت بذرمالی کشت‌ها و 19 تن گوگرد با خلوص 99 درصد به نرخ دولتی بین کشاورزان توزیع کنیم.

میزاریی‌زاده ادامه داد: در این مدت برای اولین‌بار گوگرد با خلوص 99 درصد در شهرستان ملکشاهی توزیع شده که برای جلوگیری از خشک‌سالی، تنش‌های آبی، حشراتی استفاده می‌شود.

وی افزود: پروژه افزایش بهره‌وری دیم‌زایی در شهرستان ملکشاهی پروژه‌ای است که به‌عنوان پروژه افزایش بهره‌وری محصولات غلات (گندم و جو) شهرستان انجام می‌شود؛ ما در توزیع و تهیه کود‌های شیمیایی دولتی و غیردولتی به نرخ مطلوب آن هم بدون واسطه ورود می‌کنیم که در این راستا کاشت غلات گندم و جو با روش کاملاً مکانیزه انجام می‌شود.

شناسه خبر 50571