شناسه خبر:50630
1400/10/13 09:43:17

سپهرغرب، گروه خبر: ساختمان استانداری کرمانشاه در دوازدهمین روز از زمستان ابری کرمانشاه میزبان شصت‌وسومین ملاقات مردمی استاندار بود؛ دیداری که برخلاف گذشته بیشتر درخواست‌های مطرح‌شده در آن نه استخدام و شغل دولتی که تقاضا برای حمایت از اشتغال‌زایی در بخش خصوصی بود.

«هوشنگ بازوند» تنها استاندار جابه‌جانشده دولت سیزدهم، روز یکشنبه پذیرای جمعی از شهروندان کرمانشاهی بود که دغدغه‌های آنان را از نزدیک بشنود و پیگیر حل مشکلاتشان شود.

چند درخواستی که در این دیدار مطرح شد، برای شغل دولتی و حمایت درمانی بود؛ ازجمله خانم بسامی که در تأمین هزینه‌های دندان‌پزشکی دختر معلول هشت‌ساله‌اش درمانده بود و یا مرد معلول میان‌سالی که از خرید پای مصنوعی 150 میلیون تومانی عاجر شده بود.

اما سایر درخواست‌های امروز متفاوت از دیدارهای گذشته بود و گویا جمعی از جوانان عزم کمک به دولت برای اشتغال‌زایی را داشتند. مانند آقای نظری، جوان حدود 30 ساله‌ای که می‌خواست تولیدی گیاهان دارویی راه‌اندازی کند، اما مکان مناسب را نداشت یا جوان دیگری که دنبال تأسیس اورژانس خصوصی بود.

   درخواست‌های نویدبخش از استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه پس از حدود یک ساعات ملاقات مردمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تقریباً هر 15 روز یکبار دیدار مردمی برگزار کرده‌ایم، اما خوشبختانه امروز بیشتر ملاقات‌کنندگان دنبال شغل دولتی نبودند؛ بلکه تقاضای حمایت و دریافت تسهیلات برای ایجاد کسب‌وکار خصوصی داشتند. البته برخی دیگر از ملاقات‌کنندگان هم درخواست‌های شخصی داشتند که دستور پیگیری آن‌ها صادر شد.

بازوند افزود: این موضوع یک نوید خوب و رویداد مثبت است که جوانان دنبال ورود به دستگاه‌های دولتی نباشند و ما هم تمام تلاش خود را برای حمایت از اشتغال‌زایی آنان به‌کار می‌گیریم.

به گفته بازوند اکنون تسهیلات دولت برای ایجاد مشاغل خانگی تا سقف 100 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بیشتر از 100 میلیون تومان هم با سود 12 درصد است.

   چهره به چهره با 2600 نفر

همچنین مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گفت: طی چهار سال اخیر یکی از رویکردهای جدی این اداره کل و استاندار کرمانشاه، در اولویت قرار گرفتن ارتباط با مردم بوده است؛ به‌طوری که ساعات ملاقات مدیران استانی با مردم کاملاً منظم و مستمر شده و نتایج آن هم توسط دفتر بازرسی رصد و پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام «عبدالله عزیزی» با اشاره به پایبندی بازوند به دیدارهای مردمی، افزود: استاندار طی چهار سال اخیر 63 جلسه ملاقات مردمی داشته که بیش از دو هزار و 600 نفر از شهروندان در جلسه خصوصی با او درخواست‌ها و دغدغه‌های خود را منتقل کرده و استاندار هم دستور پیگیری داده است.

شناسه خبر 50630