شناسه خبر:50710
1400/10/14 11:02:53

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ترانزیت کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه با بیش از 70 هزار تن 168 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

روح‌الله غلامی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 578 میلیون دلار کالا از مرز بین‌المللی مهران به عراق با وزن یک هزار و 517 هزار تن به عراق صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت (ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه) 207 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی‌جات) به ارزش 63 میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی با اشاره به میزان صدور محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران بیان کرد: سال گذشته بیش از 125 هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی‌جات) به ارزش 55 میلیون و 687 هزار دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه مأموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 50710