شناسه خبر:50711
1400/10/14 11:04:32

شهردار سنندج با اشاره به احداث فضاهای ورزشی و تفریحی در مناطق حاشیه‌ای و نواحی منفصل شهری گفت: در این راستا اقدامات لازم برای شناسایی اراضی در دستور کار قرار گرفته است.

سید انور رشیدی در جلسه‌ای که به‌منظور شناسایی اراضی منفصل شهری و مناطق حاشیه سنندج برگزارشد، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که شهرداری برای احداث فضای سبز و اماکن تفریحی ورزشی با آن مواجه بوده، کمبود زمین است.

وی با بیان اینکه بسیاری از زمین‌هایی که در سطح شهر وجود دارد یا جزو اراضی ملی بوده و یا در تملک دستگاههای دولتی است، اضافه کرد: نبود فضای سبز و اماکن تفریحی و ورزشی درنواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه ای شهر از نیازها و مطالبات ساکنان این نواحی از شهرداری است.

وی یادآور شد: شهرداری به‌عنوان نهادی مردمی، در هر نقطه‌ای از سطح شهر که دستگاه‌های دولتی اراضی در اختیار دارند و حاضر به واگذاری باشند آمادگی دارد نسبت به احداث فضاهای سبز و احداث اماکن ورزشی و تفریحی اقدام کند.

شهردار سنندج افزود: اولویت ما در این زمینه تعامل با دستگاه‌های دولتی است و امیدواریم که این تعامل و همکاری دو سویه باشد.

رشیدی یادآور شد: برای احداث مکان‌های تفریحی، ورزشی و پارک‌های بزرگ در نواحی منفصل شهری ابتدا لکه‌هایی با کاربری فضای سبز شناسایی و پس از رفع مشکل مالکیت، برنامه‌ریزی لازم در راستای احداث مکان‌های تفریحی و ورزشی انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد دستگاه‌هایی نظیر راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، منابع‌طبیعی و اوقاف با رفع مشکل مالکیت زمین در مناطق حاشیه‌ای و نواحی منفصل شهری سطح شهر، شهرداری را در راستای احداث بوستان‌های بزرگ تفریحی و ورزشی یاری دهند.

 

شناسه خبر 50711