شناسه خبر:50843
1400/10/19 09:04:43

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اجازه دخالت و فشار برای انتصابات را ندارند.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی اظهار کرد: بهتر است نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری روی وظایف خود متمرکز شوند و از هرگونه دخالت و فشار برای انتصاب فرد مورد نظرشان در پست‌های دولتی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است، تصریح کرد: گاهی مردم انتظاراتی بیش از حد وظیفه نمایندگان دارند، درحالی که نمایندگان قادر به حل همه مشکلات مردم نیستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حد قانون می‌توانند مشکلات مردم را حل و از قدرت خود استفاده کنند، گفت: مشورت دادن به مسئولان برای انتصابات خوب بوده، اما فشار و تهدید برای انتصاب شخصی خاص ممنوع است.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه نمایندگان می‌توانند افراد واجد شرایط، متعهد و متخصص را به مسئولان معرفی کنند، تصریح کرد: اما اینکه بخواهند پا در یک کفش کنند که فلان شخص باید در جایگاه مورد نظر قرار گیرد، خلاف قانون است.

وی با تأکید بر اینکه اگر انتصابات مطابق با قانون، تعهد و تخصص افراد انجام شود به نفع مردم است و بسیاری از مسائل برطرف می‌شود، اظهار کرد: دخالت در انتصابات عامل ایجاد بسیاری از مشکلات مملکت است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم تأکید کردند که نمایندگان مجلس در انتصابات نباید دخالت کنند، ابراز کرد: اگر نماینده مجلس به قانون عمل نکند و بخواهد با اصرار و فشار شخصی را صرفاً بخاطر اینکه که در ستاد انتخاباتی‌اش بوده در جایگاهی بگذارد، بدون شک گرفتاری‌های مردم بیشتر می‌شود.

شناسه خبر 50843