شناسه خبر:50895
1400/10/20 09:12:02

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه همدان با بیان اینکه نسل امروز در فضای مجازی با حملات ناجوانمردانه‌ای روبه‌رو است، گفت: لازم است تا برای حل این مشکلات به مدیریتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، برگردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات نصر و تجلیل از امیر سرتیپ محمد جوادی با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عرصه امنیت، دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار کرد: مراسم تجلیل از امیر جوادی، مراسم تجلیل از همه مجاهدت‌ها و تلاش‌هایی بوده که در ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است.

وی افزود: امروز با صدای بلند می‌توانیم در رابطه با این مجاهدت‌ها گفت‌وگو کنیم، چراکه اگر این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها نبود، اکنون این کشور نیز سرپا نبود.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: جمهوری اسلامی دارای گذشته بسیار روشنی است که می‌توانیم آن را برای نسل حاضر و آینده به‌خوبی و با افتخار ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن امروز در فضای مجازی به دنبال سیاه نشان دادن گذشته و ایجاد ناامیدی نسبت به آینده است، مطرح کرد: نسل امروز در فضای مجازی با حملات ناجوانمردانه‌ای روبه‌رو است.

امام‌جمعه همدان تشریح کرد: در شرایط کنونی ضروری است تا با معرفی این رشادت‌ها و موفقیت‌ها، ضمن دفاع و حمایت از الگوهای اصیل نظام اسلامی، آن‌ها را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی افزود: قطعاً در کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اما نقاط روشن و نورانی بسیاری نیز وجود دارد که باید بتوانیم این مسائل را به‌درستی بیان و تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با طرح این سؤال که کدام کشور را می‌توان نام برد که این‌گونه ملتش مجاهدانه در میدان حاضر بوده‌اند؟ عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم؛ اما با همین دستان خالی در برابر تمامی مستکبران عالم ایستادگی کردیم.

وی اظهار کرد: همان‌طور که در دفاع مقدس امثال امیر جوادی‌ها در برابر دنیا با تمام توان ایستادگی کردند، نسل امروز نیز با الگوگیری از گذشتگان خود، کار را به جایی رسانده‌ که پهپاد آمریکایی را با همه پیچیدگی‌اش به پایین می‌آورد و یا پس از عملیات موشکی عین‌الاسد، آمریکا تنها تهدید و شعارهای توخالی مطرح می‌کند و جرأت انجام کاری را ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امنیت امروز کشور نتیجه مجاهدت‌های دیروز امثال امیر جوادی‌ها است، مطرح کرد: امروز اگر در عرصه‌های مختلف با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، لازم است تا به مدیریتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، برگردیم.

امام‌جمعه همدان تصریح کرد: باید شاخصه‌های مدیریتی آن دوران را به‌دست بیاوریم و با همان ضوابط امروز نیز عمل کنیم و کار را پیش ببریم.

وی با اشاره به شهدای سایت سوباشی، اظهار کرد: در یک روز 19 نفر در سایت سوباشی برای حفاظت از امنیت کشور به شهادت رسیدند و بنابراین می‌توانیم به‌عنوان قدردانی از این زحمات و مجاهدت‌ها، در نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهری نسبت به شهدای سوباشی و شهدای خلبان توجه بیشتری داشته باشیم.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه قدردان سلحشوری‌‌های فرماندهان مقتدر نظامی ایران هستیم، ابراز کرد: امثال امیر سرتیپ دوم محمد جوادی حماسه‌های پُرافتخار این سرزمین را رقم‌ زده‌اند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه استکبار جهانی در یک طراحی از پیش تعیین‌شده به دنبال این بود تا انقلاب اسلامی را در‌ همان روزهای اول با شکست مواجه کند، افزود: استکبار جهانی، افراد شرور و معاند را در نقاط مختلف کشور به‌کار گرفت تا با ایجاد بلوا و درگیری، کشور را به سمت تجزیه برده و به زعم خود انقلاب اسلامی را شکست دهد.

استاندار همدان بیان کرد: یکی از این اقدامات استکبار جهانی در کردستان رخ داد که ضد انقلابیون را سامان‌دهی و پشتیبانی کرد تا با اشغال و جداسازی بخشی از سرزمین ایران، از آن به‌عنوان یک پایگاه علیه جمهوری اسلامی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه اگر امثال امیر سرتیپ 2 محمد جوادی در آن مقطع نبودند سرنوشت انقلاب و نظام نامعلوم بود، ادامه داد: دشمنان انقلاب به دنبال سامان‌دهی یک پایگاه برای مقابله با انقلاب شکوهمند اسلامی بودند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بی‌شک اگر مجاهدت‌های امثال امیر جوادی نبود، سنندج به دست استکبار می‌افتاد و انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شد.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: وجود فرماندهان بزرگی همچون امیر جوادی باعث شده تا نه‌تنها این توطئه، بلکه اقدامات ضد انقلاب در شهرستان‌های دیگری همچون ترکمن‌صحرا، آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان ناکام بماند و به شکست ختم شود.

وی افزود: وقتی اقدامات و کوشش‌های ضد انقلابی استکبار جهانی در اوایل انقلاب با شکست مواجه شد، با همراهی و همکاری صدام‌حسین، جنگ هشت‌ساله را بر ما تحمیل کردند.

استاندار همدان بیان کرد: استدلال و خیال باطل آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی این بود که ایران در اوایل انقلاب دارای یک نیرو یا ارتش منسجمی برای دفاع نیست و ما موفق خواهیم شد که این کشور را اشغال کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و دیگر دشمنان غافل از این نکته بودند که نیروهای ارتش و هوایی معتقد، متدین و مردمی هستند، مطرح کرد: امثال امیر محمد جوادی و بخش‌های مختلف نیروهای نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه و جانانه در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند.

این مقام مسئول گفت: در آن زمان که هنوز بسیج شکل نگرفته بود، نیروهای مردمی از نقاط مختلف کشور حرکت کردند و توانستند در کنار دیگر رزمنده‌ها در هشت سال دفاع مقدس، حماسه پُرافتخار این سرزمین را رقم بزنند‌.

وی عنوان کرد: از همه سلحشور‌ی‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمنده‌ها در بخش‌های مختلف در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر می‌کنیم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اقدام بسیار نیک و پسندیده سرهنگ سفری فرمانده تیپ 316 زرهی قهرمان در راستای تجلیل از امیر سرتیپ 2 محمد جوادی و امثالهم، می‌تواند به‌عنوان یک سنت حسنه در استان و کشور ساری و جاری شود‌.

وی عنوان کرد: باید از همه کسانی که سلحشوری کرده و یا برای ایران عزیز اسلامی خدمت خالصانه کرده‌اند، در حضور خانواده تجلیل و قدردانی شود تا بدانند که ما پاس می‌داریم‌ و به ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و سلحشوری‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف نظامی ارج می‌نهیم.

گفتنی است، در این مراسم از امیر محمد جوادی فرمانده دلاور همدان در عملیات نصر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان و فرماندهان تجلیل شد.

شناسه خبر 50895