شناسه خبر:50906
1400/10/20 09:37:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: از اول سال تحصیلی جاری تاکنون 646 دانش‌آموز تارک و بازمانده از تحصیل در استان جذب مدارس شده‌اند.

صدیقه عبداللهی اظهار کرد: از این تعداد دانش‌آموز جذب شده 353دانش‌آموز پسر و 293 دانش‌آموز دختر بوده که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی متولیان امر به چرخه آموزش بازگشته‌اند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد دانش‌آموز جذب شده در مدارس، 288 نفر دیگر تارک و بازمانده در سطح استان شناسایی شدند که به‌دلایل مختلف هنوز جذب نشده و در تلاش برای جذب آنان هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: این تعداد دانش‌آموز جذب شده مربوط به مقطع ابتدایی است، ضمن اینکه بازماندگان از تحصیل مربوط به پایه اول ابتدایی و تارکان از تحصیل نیز پایه دوم تا ششم را دربرمی‌گیرد.

عبداللهی اظهار کرد: بیشتر این دانش‌آموزان مربوط به مناطق حاشیه شهرها بوده و آموزش و پرورش در قالب برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی همواره در حال شناسایی و جذب است و با تمام توان در این راستا تلاش می‌کند.

وی، فقر فرهنگی و اقتصادی، اعتیاد والدین، طلاق و ازدواج زودهنگام به‌ویژه در میان دختران را ازجمله دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: درصد کمی از این دانش‌آموزان نیز به دلایل مختلف ازجمله عدم آموزش‌پذیربودن خود از تحصیل سرباز می‌زنند.

شناسه خبر 50906