شناسه خبر:50920
1400/10/20 10:17:32
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

بررسی مستمر پروژه آب‌رسانی به همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از بررسی مستمر پروژه آب‌رسانی به همدان خبر داد و گفت: به‌منظور بررسی این پروژه، بازدید از کارگاه آن هر 10 روز یک‌بار به انجام می‌رسد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه به‌منظور بررسی مناسب پروژه آب‌رسانی به شهر همدان بازدید از کارگاه آن را هر 10 روز یکبار به انجام می‌رسانیم، عنوان کرد: در این بازدیدها نه‌تنها پروژه و وضعیت کارگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد، بلکه با پیمانکار، مشاور و عوامل پروژه نیز بحث و گفت‌وگو می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیراً در بازدید از پروژه آب‌رسانی به شهر همدان داشتیم، اقدامات مهم طی 10 روز اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه اسناد مناقصه برق‌رسانی حفاظت کاتدیک در این راستا تهیه شده است، اظهار کرد: پیمانکار آن را به مناقصه می‌گذارد.

ستوده با اشاره به اینکه مقرر شد تا 140 کیلومتر از این خطوط توسط مشاور و پیمانکار بازدید و در طول خط شیرآلات و اتصالات باقی‌مانده بررسی و چک لیستی در این راستا تهیه شوند، گفت: در این راستا اسناد مناقصه توسط پیمانکار تهیه و موارد مورد نیاز خریداری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد تا بارگیری و حمل لوله‌های قطعه اول و اسناد مناقصه توسط مشاور طی یک هفته تهیه و به کارفرما تحویل داده شود تا شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز با شرکت آبفای کشور برای تأمین اعتبار مناقصه خرید لوله وارد کار شود.

ستوده با تصریح بر اینکه کارگاه جدیدی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در محل سد تالوار تجهیز شده و نیروها و ماشین‌آلات مستقر شده‌اند، اظهار کرد: پیمانکاران تصفیه‌خانه نیز در قالب چهار اکیپ برای تکمیل کلاریفایر حضور دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه جلساتی با آبفای کشوری برای بازنگری طرح اصلی برگزار شده است، گفت: در فاز نخست قرار شد یک مدول از تصفیه‌خانه با ظرفیت یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه طراحی و درپیش گرفته شود.

ستوده خاطرنشان کرد: همه نقشه‌ها و فهرست‌های خرید بازنگری و به پیمانکار اعلام شده است، در این راستا اسناد مناقصه حفاری 10 کیلومتر از قطعه اول خط انتقال، مناقصه عملیات مکانیکال خط انتقال قطعه اول به طول 10 کیلومتر، مناقصه ساخت لوله‌های قطعه اول، مناقصه تکمیل و ساخت کلاریفایرهای تصفیه‌خانه، مناقصه ساخت سوله‌های تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ، مناقصه برق‌رسانی به ایستگاه‌های پمپاژ یک و دو و حفاظت کاتدیک، مناقصه خرید، تهیه پمپ‌ها و تجهیزات تصفیه‌خانه، حفاظت کاتدیک و ایستگاه‌های پمپاژ تهیه و درحال فراخوان عمومی و برگزاری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان با تأکید بر اینکه با توجه به این موارد درحال حاضر تنها مشکل کارگاه پروژه آب‌رسانی به شهر همدان نقدینگی است، گفت: باید بالغ‌بر 700 میلیارد تومان در فاز نخست به این پروژه تزریق شود تا پیمانکار برای اجرای همه مناقصه‌ها وارد کار شود.

شناسه خبر 50920