شناسه خبر:50951
1400/10/21 09:05:00

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه خبرهای خوبی طی این هفته و هفته آینده از نهضت ملی مسکن خواهیم داشت، گفت: پالایش متقاضیان مسکن به‌زودی آغاز می‌شود.

مجید صالحی‌امیر با بیان اینکه تأمین زمین نهضت ملی مسکن درحال پیگیری است، اظهار کرد: در همه شهرها موضوع تأمین زمین حل شده و فقط همدان مانده که به امید خدا، خبرهای خوبی طی این هفته و هفته آینده از نهضت ملی مسکن خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه برای احداث مسکن الحاق 680 هکتار از اراضی روستای شورین مد نظر است، افزود: این میزان زمین برای نیاز کنونی مسکن کافی است، اما علت وضعیت امروز مسکن به‌خاطر عدم تولید آن طی سال‌های قبل بوده است؛ زیرا تولید مسکن باید همواره درحال انجام باشد.

معاون مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه اگر اوج نیاز کنونی به مسکن را رد کنیم برای سال‌های بعد مشکلی نخواهد بود، گفت: تولید مسکن باید همه‌ساله درحال انجام باشد و متوقف نشود تا انباشتگی نیاز مسکن نداشته باشیم.

وی درخصوص اینکه آیا الحاق زمین از شورین برای ساخت مسکن در طرح جامع دیده شده است؟ ابراز کرد: بله، این الحاق باید در طرح جامع دیده شود، اما طبق دستور وزیر راه و شهرسازی فعلاً الزامی به اینکه ابتدا طرح جامع تصویب شود، ندارد؛ زیرا مردم نیاز مبرم به مسکن دارند و باید زودتر الحاق صورت گرفته و ساخت آغاز شود.

صالحی‌امیر با بیان اینکه تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن 60 هزار نفر در استان و 31 هزار نفر در شهر همدان ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: متقاضیان براساس پنج شرطی که اعلام شده بود، پالایش خواهند شد و افرادی که واجد شرایط نیستند، حذف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد از این هفته طبق قرارداد منعقدشده با دفاتر خدمات پستی متقاضیان مدارک خود را تحویل به این دفاتر خواهند داد، گفت: بعد از تحویل مدارک متقاضیان راستی‌آزمایی صورت می‌گیرد تا افراد واقعی نیازمند مسکن مشخص شوند و براساس تعداد واجدین شرایط واقعی برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

معاون مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی همدان خاطرنشان کرد: بعد از الحاق زمین، بنیاد مسکن به‌عنوان کارگزار آماده‌سازی زمین‌ها را انجام می‌دهد و طراحی پروژه صورت می‌گیرد که ساخت سازه ساختمان‌ها دو سال زما‌ن می‌برد.

وی یادآور شد: برخی از دوری مکان‌یابی زمین ساخت مساکن نهضت ملی می‌گویند که باید گفت برخلاف مساکن مهر، همه خدمات رفاهی و تجاری در این بناها گنجانده می‌شود و این بناها هرچند خارج از شهر است، اما بعدها جزء بهترین نقاط شهری خواهند شد.

شناسه خبر 50951