شناسه خبر:51050
1400/10/23 09:15:18

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم حضور منسجم در بین شهروندان است و هفته گذشته در شورای اداری اعلام شد که راهبرد پشت میز نشینی در استان مرکزی باید به راهبرد حضور بی‌تکلف و مستقیم میان مردم تغییر کند.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در نشست ملاقات مردمی و بررسی مشکلات شماری از شهروندان در اراک افزود: این مهم باید توسط بخش‌های مختلف استانداری، ادارات کل، ادارات شهرستانی و نهادهای عمومی غیر دولتی که در استان مرکزی فعالیت دارند، در قالب برنامه منسجم اجرا شود.

وی بیان کرد: امروز فردی به‌عنوان متولی برنامه جامع ارتباط مردم و مسئولان و ارتباط مردمی در استان مرکزی انتخاب می‌شود تا صحبت‌های مردم و درخواست‌ها (حتی مواردی که شاید قابل پاسخ مثبت نباشد) شنیده شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی در موارد متعددی با کُندی رفتار می‌کنند که تحت عنوان بروکراسی و دیوان‌سالاری بیمار و مفرط از آن نام می‌بریم که منجر به ناکارآمدی گسترده و منشأ اعتراض مردم شده؛ برگزاری این جلسات کمک می‌کند تا این آسیب‌ها دقیق‌تر مشخص شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: برگزاری نشست‌های چهره به چهره مردم با مسئولان سبب می‌شود مسائل با دقت ارزیابی و رابطه مردم با مسئولان تسهیل شود.

وی گفت: باید درب‌های اتاق‌های مدیران به روی شهروندان باز باشد و آنان از پشت میزها خارج شوند و از هر طریق مانند حضور در مساجد و محله‌ها، بتوانند با مردم ارتباط بگیرند؛ زمان ارتباط‌گیری نیز باید از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

استاندار مرکزی افزود: برخی اعتراضاتی که در نشست ملاقات مردمی امروز مطرح شد، تُند بود و این حق را به مردم می‌دهیم که بیایند و درخواست و حتی اعتراضشان را با قوت مطرح کنند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: اگر به مشکلات مردم رسیدگی شود و آنان ببینند که مشکلاتشان توسط دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اعتمادشان تقویت می‌شود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان در اوایل کار دولت سیزدهم فرمودند، اعتماد مردم به دولت آسیب دیده و باید جبران شود و یکی از راه حل‌های مهم در این خصوص، حضور مستقیم و رودررو مسئولان با شهروندان است.

استاندار مرکزی ادامه داد: موارد و مشکلاتی که مردم با دستگاه‌های اجرایی دارند و سال‌ها باقی مانده، با قوت و قدرت پیگیری می‌شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: قانون بالاترین مصلحت است که نباید شکسته شود، اما از سوی دیگر قانون یک وسیله است و هدف نیست. وسیله‌ای برای توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور و افزایش رضایتمندی مردم؛ قوانین ظرفیت‌های لازم را برای حل مشکلات مردم دارند و باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی گفت: امروز (چهارشنبه) در مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات استانداری مرکزی، میزبان تعدادی از شهروندان و همشهریان استان مرکزی بودیم که درخواست‌ها، خواسته‌ها و بعضاً شکایاتی داشتند که چهره به چهره و با حضور مقامات اجرایی مسئول مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

در نشست ملاقات مردمی استاندار مرکزی مسائل و مشکلات 12 پرونده خُرد و کلان مطرح و دستورات لازم برای رفع آن‌ها صادر شد.

اشتغال، کمبود آب شرب و نیاز به مجوز حفر چاه، نبود اینترنت، نامناسب بودن معابر روستایی، حادثه‌خیز بودن جاده، انقضای پنج‌ساله طرح هادی و نیاز به لایروبی قنوات، مشکل انتخاب دهیار در برخی روستاها، تأمین برق یک واحد تولیدی در آشتیان، اعتراض به مسدود شدن یک باب مغازه، مجوز ساخت زمین مسکونی در کوی امام علی (ع) و گرفتن زمین برای انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر اراک، از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده بود.

شناسه خبر 51050