شناسه خبر:51091
1400/10/25 09:10:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی سیزدهم رخوت و رکود گذشته کشور در مسیر کار و خدمت را قبول ندارد، تصریح کرد: بر همین اساس تمامی دولت‌مردان و مدیران اجرایی با الگوبرداری از شهدا، آستین خود را برای جبران کم‌کاری‌های گذشته و خدمت‌رسانی بهینه به مردم بالا زده‌اند.

«سیدمحمد حسینی» روز پنجشنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند که با حضور استاندار همدان و جمعی از مدیران و اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: برای نمونه در سیل اخیر چهار استان کشور، بلافاصله وزرا و نمایندگان دولت در محل حاضر شدند که البته این اقدام نه‌فقط برای دلداری دادن، بلکه برای کمک به مردم، انجام کارها، بررسی شرایط، رفع سریع مشکلات، تأمین رفاه و آسایش مردم و جبران خسارت‌ها انجام شد.

وی افزود: شهید سلیمانی نمونه بارز یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی است، این مرد میدان و رزم در زمان سیل خوزستان به‌سرعت در منطقه حضور یافت و از توان نیروهای بسیجی و همه امکانات برای خدمت به مردم و رفع مشکلات استفاده کرد.

حسینی گفت: ایران نیازمند افرادی با روحیه جهادی همچون شهید سلیمانی است که این تحول با استقرار دولت سیزدهم در کشور آغاز شده و تغییراتی نیز روی داده که هدف حرکت مذکور این بوده که با روحیه جهادی به مردم خدمت و مشکلات کشور برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امید می‌رود با روحیه انقلابی دولت‌مردان ازجمله استانداران و تعامل همه مسئولان مشکلات کشور رفع شود، اظهار کرد: همه مسئولان در بدنه دولت و مجلس مصمم به رفع مشکلات با سرعت و در کوتاه‌ترین زمان هستند.

وی ابراز کرد: برای انجام کار نیازی به داشتن پست و مسئولیت نیست، همان‌گونه که در جریان همه‌گیری ویروس کرونا نیروهای داوطلب، روحانیون، بسیجیان و همه افراد پای کار آمده و کمک کردند، برای ساختن کشور هم همه در هر جایگاهی که هستند، باید تلاش کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی دولت‌مردان در سال‌های گذشته به‌علت فاصله گرفتن از اصول انقلاب و توجه به منافع شخصی، خوب و درست عمل نکردند که همین امر منجر به بروز آسیب در کشور شده که باید این عقب‌افتادگی در زمینه فرهنگی، مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی را جبران کنیم و دولت سیزدهم برای تحقق این امر عزم و اراده جدی دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: هم‌اینک تیمی قوی و متخصص با درنظر گرفتن همه جوانب درحال مذاکره هستند و به هیچ عنوان دچار انفعال در برابر غربی‌ها نخواهند شد.

به گفته وی اعضای این تیم حرف حق خود و منافع ملی ملت ایران را با صراحت بیان کرده و برای رفع پایدار تحریم‌ها تلاش می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: شهدا از جان و مال خود گذشتند و همه ما وام‌دار آن‌ها هستیم و هرچه تلاش کنیم، نمی‌توانیم پا به پای رشادت و ایثار آن‌ها حرکت کنیم.

به گفته حسینی طبق وعده خداوند بهشت برین پاداش کسانی بوده که در مسیر حق به درجه رفیع شهادت نائل شوند و خداوند به وعده خود وفادار است.

وی همچنین به شکل‌گیری و فعالیت گروه ابوذر در نهاوند اشاره کرد و افزود: این گروه در اوج ظلمت و تاریکی مثل نور عمل کرد؛ به‌نحوی که در دوران اختناق و خفقان، فریادگر و بیدارگر بودند و این شهیدان به مردم نهیب زدند که با داشتن عزت نباید تسلیم ظالمان و ظلم شد.

حسینی تصریح کرد: تلاش این گروه باعث شد مردم در سال 56 وارد میدان شوند و شکل‌گیری این حرکت‌ها در استان‌های مختلف کشور منجر به پیروزی انقلاب در سال 57 شد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس شهدا پاسدار عزت و شرف کشور بودند، اظهار کرد: دراین‌بین روحانیت نیز همواره پیشگام بودند و جوانان طلبه با احساس مسئولیت لباس رزم پوشیده و جهاد کردند.

این مقام مسئول تأکید کرد: طلاب و روحانیون هر جایی که لازم بود، اسلحه به دست گرفته و علاوه‌بر روشنگری، با دشمن متجاوز مبارزه کردند.

به گفته وی روحانیون به‌ویژه علمای شاخص در عملیات‌ دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و فعال داشتند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در ادامه با ذکر اینکه رهبر فرزانه انقلاب خواستار بیان ویژگی شهدا در ابعاد مختلف هستند، افزود: شهید قدوسی با ویژگی‌های برجسته ازجمله تلاش و پشتکار تمام تمرکز خود را به تربیت نیروهای انقلابی فاضل معطوف کرده بود.

وی گفت: خاطرات و دلاورمردی‌های بزرگ‌مردان انقلاب برای نسل جوان و نوجوان باید بازگو و برای آن‌ها تاریخ معاصر و دوران انقلاب به‌خوبی تبیین شود؛ چراکه انسان‌هایی دارای پرونده سیاه جنایت و ترور دنبال سیاه‌نمایی هستند.

استاندار همدان نیز با تأکید بر ضرورت تکریم شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها، ابراز کرد: نکوداشت نام و یاد شهدا به‌مثابه تداوم راه و آرمان ارزشمند شهیدان در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب و اسلام است.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» افزود: روحانیون در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل موجب افزایش روحیه و تقویت امید و انگیزه رزمندگان اسلام می‌شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند مطلع ایثار و شهادت است، اظهار کرد: شکل‌گیری گروه انقلابی ابوذر در نهاوند و رشادت و ایثار این گروه نماد و نشانه مردم انقلابی این دیار است که همواره انقلابی بوده و هستند و با تقدیم 853 شهید برای اسلام و انقلاب، عمق تعلق خاطر و ارادات خود به انقلاب و نظام را ثابت کردند.

استاندار همدان در ادامه با تقدیر از حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برای سفر به استان و شهرستان نهاوند و حضور در این یادواره، تصریح کرد: بسیاری از خدمات و اقدامات مؤثر فرهنگی کشور در زمان مسئولیت ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی و با سفر رئیس‌جمهور به استان همدان، شاهد به ثمر نشستن اقدامات و آثار و برکات این سفر در استان باشیم.

گفتنی است، «سیدمحمد حسینی»، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صبح روز گذشته وارد شهرستان نهاوند شد و در بدور ورود و با استقبال رسمی مقامات و مدیران این شهرستان در گلزار شهدای شهر حاضر شد و به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین در ادامه با همراهی استاندار همدان و جمعی از مسئولان در حسینیه جوانان شهر نهاوند و مرقد مطهر علی ابن موسی ابن جعفر (ع) حاضر شد و به مقام شهید آیت‌الله «محمد علی حیدری» از شهدای هفت تیر نیز ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام «طیب خرم‌آبادی» با خانواده این شهید دیدار و لوح سپاس به پدر این شهید تقدیم کرد.

شهرستان نهاوند 853 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده که 17 نفر از این شهدا روحانی هستند.

شناسه خبر 51091