شناسه خبر:51125
1400/10/25 10:09:17

سپهرغرب، گروه کار و دانش: معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید نشریات علوم انسانی را به‌طور ویژه نمایه‌سازی کنیم تا علاوه بر حفظ جایگاه بین‌المللی، بتوانیم در این حوزه در دنیا اثرگذاری داشته باشیم.

دکتر پیمان صالحی اعطای پایه تشویقی به مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی نمایه شده در پایگاه‌های Web of Science و Scopus را از سیاست‌های جدی وزارت علوم عنوان کرد.

وی در این خصوص گفت: بر اساس دستورالعمل اعطای پایه تشویقی به مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی نمایه شده در پایگاه‌های Web of Science و Scopus، در صورت پذیرش و نمایه شدن نشریه به مدیر مسؤول و سردبیر اصلی پایه تشویقی تعلق می‌گیرد که این پایه افزون بر سقف تعیین شده برای پایه تشویقی در آیین‌نامه داخلی مؤسسه است.

به گفته معاون پژوهشی وزیر علوم، در نشریات غیرفارسی زبان یک پایه تشویقی و در نشریات فارسی زبان دو پایه تشویقی تعلق می‌گیرد؛ در صورتی که نشریه هم در WOS و هم در Scopus توسط یک مدیر مسؤول و سردبیر نمایه شده باشد، یکی از آنها مبنا قرار می‌گیرد.

به نقل از وزارت علوم، وی در خصوص تعداد نشریات علمی در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: هم اکنون 1426 نشریه علمی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، علوم پایه و هنر و معماری مورد تأیید وزارت عتف است که تعداد 788 نشریه در حوزه علوم انسانی است؛ به عبارتی 55 درصد آنها مربوط به حوزه علوم انسانی است.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: باید نشریات علوم انسانی را به طور ویژه نمایه‌سازی کنیم تا علاوه بر حفظ جایگاه بین‌المللی، سهم کشورمان را در علوم انسانی افزایش دهیم و بتوانیم در این حوزه در دنیا اثرگذاری داشته باشیم.

شناسه خبر 51125