شناسه خبر:51222
1400/10/27 10:31:04

سپهرغرب، گروه خبر: آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بهار در فرهنگ‌سرای آیت‌الله بهاری برگزار و «روح‌الله نباتی» سرپرست فرمانداری شهرستان بهار شد.

استاندار همدان در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بهار اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی دولت را تحویل گرفت که فشار همه‌جانبه بر او وارد می‌شد و زمانی که دولت تحویل گرفته شد، در شرایط سخت کرونایی قرار داشتیم که با کمک کادر درمان، بسیجیان و ستاد کل نیروهای مسلح، واکسیناسیون انجام شد و پس از دستیابی ایران اسلامی به واکسن کرونا، کشورهای دیگر درخصوص فروش واکسن کرونا به کشور ما همکاری کردند و با وجود وضعیت نابه‌سامان ناشی از سویه جدید امیکرون در اروپا، وضعیت کشور ما بهتر است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت در بین مردم نشان‌دهنده مردمی بودن و تلاش در جهت بازگشت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.

وی وضعیت کرونای شهرستان‌های استان را آبی اعلام کرد و گفت: مردم استان همدان 93 درصد دوز اول، 78 درصد دوز دوم و 16 درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند، با این وجود رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توصیه می‌شود و نقش دهیاران و روحانیون در ترغیب افراد به زدن واکسن غیر قابل انکار است.

وی امنیت غذایی، تنظیم بازار و تعادل‌بخشی در بازار را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و افزود: سفر ریاست محترم جمهور به مناطق محروم و شهرستان‌ها نشان‌دهنده مردمی بودن دولت است و در جهت حل مشکلات صورت می‌گیرد و در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد حضور رئیس‌جمهور در استان خواهیم بود.

استاندار همدان موضوع مسکن را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در استان طی مدت چهار سال آینده تعداد 100 هزار واحد مسکن و در دو سال نخست 60 هزار مسکن در استان احداث خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد تغییر فرمانداران را جزء لاینفک جابه‌جایی دولت‌ها دانست و افزود: احسان قنبری فردی بی‌آرایش و بی‌پیرایه، صادق و پاک است که با پایبندی به اصول و ارزش‌ها و ولایت، خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

وی حضور روح‌الله نباتی به‌عنوان جوان انقلابی و فعال عرصه جهاد و شهادت را در شهرستان بهار بسیار تأثیرگذار خواند و گفت: نباتی در مجموعه سازمان بازرسی به‌عنوان رئیس گروه نظارت و بررسی‌های راهبردی سازمان فعالیت می‌کرد و همچنین رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان بهار بوده است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به ظرفیت شهرستان بهار در کشاورزی، صنعت، صنایع دستی، سفال و سرامیک، لازم است که برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه برای ارتقای کمی و کیفی هنر و صنعت فاخر صورت گیرد.

استاندار همدان اذعان کرد: یک‌پنجم از سیب زمینی کشور در بهار تولید می‌شود که از افتخارات است؛ اما با توجه به بحران کمبود آب باید برنامه‌ریزی خوبی در زمینه تغییر الگوی کشت و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای صورت گیرد.

در ادامه امام‌جمعه بهار گفت: مسئولیت در نظام اسلامی به معنای بهره‌گیری از قدرت نیست و وظیفه‌ مسئولان سنگین است که برای خدمت به مردم بر دوش گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده اضافه کرد: ثروت و مقام‌های دنیا گذرا هستند و از بین می‌رود و کار کردن و حرکت در راه خدا ماندنی است و انسان عاقل برای اقدامات ماندگار در پیشگاه خداوند مایه می‌گذارد؛ پس به‌خاطر خدا و در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنید تا رستگار شوید.

وی روح‌الله نباتی را فردی ایثارگر، جهادگر و مدافع حرم معرفی کرد و گفت: نباتی دارای روحیه جهادی، با تجربه، توانا و نیروی جوان است و امیدواریم کسانی را با خود همراه کند که باعث عزت برای دولت انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام ارزنده با تأکید بر همکاری و همراهی فرماندار جدید، اذعان کرد: همه با همدلی و برادری در خدمت فرماندار هستیم و قطعاً تداخل در کارها را هیچ مسئول انقلابی نمی‌پذیرد و به گفته رهبر معظم انقلاب، تداخل در انتصابات به‌عنوان آسیب است؛ در حد توان به فرماندار مشاوره دهیم و در بحث خدمات و پیگیری مطالبات، تمام مسئولان همسو باهم رفتار کنند.

وی حضور استاندار مردمی را در شهرستان‌ها مایه مباهات دانست و گفت: سرکشی باعث کار شبانه‌روزی مسئولان زیرمجموعه می‌شود و در پیشبرد امور مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: حضور استاندار در شهرستان‌ها نشان‌دهنده وجهه مردمی دولت است و به‌ دنبال جلسه‌ای که با حضور استاندار در راستای رفع موانع تولید برگزار شد، پیگیری‌های لازم درحال انجام است.

فتح‌الله توسلی با بیان این مطلب، گفت: احسان قنبری فردی کوشا و مردم‌دار است و روح‌الله نباتی نیز از ایثارگران و افراد انقلابی بوده که بار سنگین مسئولیت را به‌عنوان فرماندار شهرستان بهار، بر دوش گرفته و با همراهی و حمایت مسئولین، ائمه جمعه و مردم موفق خواهد بود و بنده به‌عنوان منتخب مردم در کنار ایشان هستم و این مقام مسئول نیز باید با ما هماهنگ باشد، زیرا عدم هماهنگی بین مسئولین باعث متضرر شدن مردم خواهد شد و امیدواریم با انتخاب مدیرانی قوی و پُرتلاش، تحرکی در شهرستان ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر وحدت بین مسئولین، افزود: به‌دلیل همسو بودن سه قوه قطعاً مردم انتظار بیشتری دارند و این مسئولیت ما را در ارائه خدمت به مردم سنگین‌تر می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به‌دلیل شرایط خاص کشور و وضعیت نابه‌سامان اقتصادی، کمبود منابع ارزی و مدیریت غلط گذشته، خواست مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اتکا به نفت تحقق نیافته و ما دچار مشکل شدیم.

توسلی اظهار کرد: توزیع عادلانه منابع، خواست مقام معظم رهبری است که افراد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در استان باید وضعیت شهرستان را درنظر بگیرند و ما گله‌مندیم که در بودجه سال آینده چیزی برای دو شهرستان مصوب نشده است.

وی به تصادفات اخیر در راه لالجین- ینگجه اشاره کرد و گفت: در سال 1394 مسئولان وقت این راه را به‌درستی به‌عنوان راه پُرخطر تعریف کرده‌اند و با توجه به 70 هزار توریستی که در سال‌های قبل از کرونا به غار علیصدر داشتیم، به‌صورت چهاربانده تعریف شده، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و در بودجه سال آینده نیز اعتباری برای پروژه درنظر گرفته نشده است.

این مقام مسئول افزود: در بودجه سال آینده ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در مرکز استان همدان مصوب شده، این درحالی است که ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی مدت‌ها راکد مانده و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در سطح استان خواست مردم بوده و به‌جای بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در مرکز استان، بیمارستان 200 تختخوابی در شهرستان‌های استان ساخته شود تا دسترسی آسان به امکانات صورت پذیرد.

فتح‌الله توسلی به تفریغ بودجه سال 1399 و سال 1400 اشاره کرد و گفت: در شرایطی که استان همدان با مشکلات زیادی روبه‌رو است، بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده مانده وجوه مصرف‌نشده اعتبارات هزینه‌ای، اختصاصی و تملک دارایی سرمایه‌ای دستگاه‌های تحت رسیدگی در پایان سال 1399 در قالب اعتبارات مصوب و ابلاغی به مبلغ 441 میلیارد و 700 میلیون تومان به سال 1400 منتقل شده و به‌دلیل تعریف نکردن پروژه از سوی مدیران، اعتبارات جذب نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین درآمد استان از مالیات تأمین می‌شود، اذعان کرد: در بودجه سال آینده یکی از اشتباهات دولت این است که 62 درصد افزایش مالیات پیش‌بینی کرده و مشکل‌ساز خواهد شد؛ همچنین بیشترین درآمد استان در بحث مالیات است و درآمدهای دیگر لحاظ نشده که اقتصاد متکی به مالیات نمای خوبی ندارد.

این مقام مسئول درخصوص دخالت نمایندگان در امور اجرایی نیز گفت: به گفته مقام معظم رهبری نمایندگان نباید در مسائل اجرایی دخالت کنند و این درحالی است که نمایندگان نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت، خواسته‌ها و مطالبات مردم شانه خالی کنند؛ زیرا برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند و بهترین شرایط برای نمایندگان دخالت نکردن در کار اجرایی است و اگر مسئولین به نحو احسن کار خود را انجام دهند، نمایندگان به مسائل کلان و ملی ورود می‌کنند.

فرماندار سابق بهار نیز در این مراسم گفت: چند ماهی بود که منتظر جابه‌جایی بودم و امروز بسیار خرسندم که در دوره مسئولیت کم‌فروشی نکردم و از نخستین روز با نیت خدمت وارد شهرستان بهار شدم و حال که این مسئولیت از دوشم برداشته شده، از عملکرد خودم راضی هستم.

احسان قنبری با تأکید بر اخلاق‌مداری، افزود: در این مدت خدمت‌گزاری حاکم کردن اخلاق قبل از هر پیشرفتی در دستور کار قرار داشت و همواره بر حفظ کرامت مراجعین تأکید شد.

وی اظهار کرد: با وجود اقدامات صورت‌گرفته، برخی از پروژه‌ها عملیاتی نشده که می‌توان به مسیر گردشگری بهار به لالجین به طول دوونیم کیلومتر، تقاطع ورودی بهار، جدا شدن حوزه بهار و کبودراهنگ، ایجاد ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات مهاجران اشاره کرد.

قنبری ادامه داد: فعال کردن پروژه جزیره شادی در ورودی بهار همت مضاعف می‌طلبد، زیرا دست‌های پنهان اجازه نمی‌دهد سرمایه معطل‌مانده در آنجا راه بیفتد.

وی مشکل شهر بهار را عدم سرمایه‌گذاری متمکنین در خارج از بهار عنوان کرد و گفت: مشکل شهر بهار سامان‌دهی سیب زمینی نیست و درصورت ورود سرمایه‌گذاران بومی، بهار به مشکل برنمی‌خورد.

قنبری با بیان اینکه حفظ و نجات سفال لالجین به دست هنرمندان لالجینی میسر است، گفت: توسعه مهاجران با حذف کلمه «محرومیت» از کنار مهاجران صورت می‌گیرد و رمز توسعه صالح‌آباد در اتصال مسیر آن به جاده کرمانشاه و دوراهی زاغه است.

وی اظهار کرد: خشنودی اکثریت مردم سرمایه‌ای است که از بهار می‌برم و دراین‌بین قطعاً کسانی نیز از عملکرد بنده ناراضی هستند.

قنبری در رابطه با تقسیمات سیاسی گفت: از سال 1374 که بهار به‌عنوان بخش سیمینهرود از همدان جدا شد تا سال 1398، یک وجب از اراضی شهرستان کم و یا به آن افزوده نشد و در سال 1398، 220 هکتار به حریم شهرستان بهار افزوده شد و هم‌اکنون نیز افزودن 50 هکتار دیگر با امضای استاندار سابق در دست اقدام است.

فرماندار جدید شهرستان بهار نیز گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت‌گزاری در دیار عارف کامل شیخ‌محمد بهاری را به من عطا کرد و خدمت به مردم وزین و متواضع شهرستان بهار، برای من سعادتی بزرگ است.

روح‌الله نباتی به مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان بهار اشاره کرد و افزود: کشاورزی بهار، صنایع تکمیلی و تبدیلی مهاجران، گردشگری و صنایع دستی لالجین و ترانزیت صالح‌آباد از ظرفیت‌های این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر پیشبرد برنامه‌های دولت انقلابی، گفت: از ظرفیت همه اندیشمندان، نخبگان و فرهیختگان بهار استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی و فسادستیز است و با توجه به‌ سابقه حضور خودم در سازمان بازرسی، هرجا کوچک‌ترین فسادی ببینم، حتماً با آن برخورد خواهم کرد.

نباتی اقتصاد و معیشت مردم را اولویت کاری خود دانست و گفت: مردم مرا یاری کنند تا تحول مبتنی بر عدالت را در شهرستان خودمان دنبال کنیم و برای این موضوع وحدت در همه گروه‌ها، معتمدین و افراد تأثیرگذار را تقاضا می‌کنم.

وی همچنین اذعان کرد: از همکارانم انتظار دارم تکریم ارباب رجوع، دستگیری و رفع گرفتاری از مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و تا آنجا که می‌توانند در رفع گرفتاری مردم مؤثر باشند و به درد دل آنان گوش دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما مرد میدان می‌خواهیم و جا پای شهدا گذاشته‌ایم، دست پیروان مکتب سلیمانی را می‌بوسیم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ همچنین از مشارکت نخبگان، معتمدین، بزرگان و گروه‌ها استفاده کرده و در انتصابات نظر همه را می‌شنویم.

در پایان از زحمات احسان قنبری تقدیر و روح‌الله نباتی به‌عنوان فرماندار شهرستان بهار معرفی شد.

شناسه خبر 51222