شناسه خبر:51273
1400/10/28 10:10:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه اگر مشترکان یک درجه دمای منزل خود را کاهش دهند، حدوداً 6 درصد در مصرف روزانه گاز صرفه‌جویی می‌شود از آنان خواست الگوی مصرف بهینه گاز دمای بین 18 تا 21 درجه منزل را رعایت کنند تا با محدودیت و قطعی گاز مواجه نشویم.

عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف گاز در استان در وضعیت متعادل است، بیان کرد: روزانه به طور میانگین بین 3/5 تا چهار میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف، صنایع، خانگی، و تجاری استان ایلام گاز مصرف می‌شود.

وی تأکید کرد: به‌خاطر اولویت تأمین گاز خانگی مشترکان، در فصل زمستان محدودیت‌هایی برای تأمین گاز صنایع عمده ایجاد می‌شود به‌طوری‌که هم‌اکنون در برخی از صنایع بزرگ استان مانند کارخانه سیمان ایلام، گاز به‌صورت کامل قطع شده و از سوخت مایع استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام بیان کرد: اگر مردم الگوی مصرف (تنظیم دما بین 18 تا 21 درجه) را رعایت کنند، تأمین گاز برای این صنایع نیز مشکلی نخواهند داشت.

شمس‌اللهی یادآور شد: هم‌اکنون سرانه جمعیت بهره‌مند روستایی استان از نعمت گاز طبیعی 97 درصد است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با بهره‌برداری از 9 روستای دیگر تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار به 510 روستا خواهد رسید.

به گفته شمس‌الهی، کار اجرایی و مطالعه چندین روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: سال گذشته عملیات گاز رسانی به 35 روستا در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور 100 درصدی محقق شد.

 

شناسه خبر 51273