شناسه خبر:51284
1400/10/28 10:23:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب از پرداخت 15 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان اسلام‌آباد غرب خبر داد.

محمد بیگزاده اظهار کرد: یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت وام‌های خوداشتغالی به مددجویان زیر پوشش و ایجاد اشتغال پایدار و مولد است که به همین منظور طی 10 ماهه سال جاری به 315 خانوار از مددجویان و نیازمندان شهرستان مبلغ 15 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی افزود: میانگین پرداخت تسهیلات وام قرض‌الحسنه خوداشتغالی به مددجویان بیش از 70 میلیون تومان و سقف 100 میلیون تومان است که این طرح‌ها با نظارت کامل قبل، حین و بعد از اجرا انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: طی بررسی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان و بازرسان استان کرمانشاه از روند اجرای طرح‌های شهرستان، بیش از 97 درصد طرح‌های اجرایی فعال هستند.

بیگزاده گفت: طرح‌های اجراشده در زمینه خدمات فنی و حرفه‌ای، صنفی و صنعتی، خدماتی، خرید خودرو، دامپروری و خرید تراکتور است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) ابتدا با ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان و اعضای خانواده‌های آن‌ها بستر لازم را جهت اجرای شغل پایدار فراهم می‌کند که از ابتدای سال تاکنون بیش از 380 نفر در سرفصل‌های مختلف، آموزش مهارتی دریافت کرده‌اند.

بیگزاده بیان کرد: طی 10 ماهه سال 1400 با رایزنی‌های به‌عمل‌آمده با شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی برای 75 نفر از فرزندان مددجویان در راستای طرح کاریابی شغل پیدا شده و مشغول به کار شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب گفت: هرچند کمیته امداد در کلیه سرفصل‌های مختلف به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد، اما فعلاً در ابتدای راه هستیم و باید با حرکت جهادی و توکل بر پروردگار از هیچ خدمت صادقانه به این عزیزان فروگذار نباشیم.

شناسه خبر 51284