شناسه خبر:51334
1400/10/29 09:29:20

سپهرغرب، گروه خبر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان از برف‌روبی 17 هزار و 800 کیلومتر باند از راه‌های استان در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، مسعود رستمی گفت: با تداوم بارش‌ها در استان همدان، همچنان عملیات برف‌روبی، یخ‌زدایی و نمک‌پاشی در راه‌های ارتباطی برون‌شهری ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت برقراری ایمنی تردد در راه‌ها، در روزهای اخیر بیش از 6 هزار و 950 تُن مخلوط شن و نمک به‌منظور جلوگیری از لغزندگی، یخ‌زدگی و انسداد محورهای مواصلاتی با استفاده از 312 دستگاه ماشین‌آلات سازمانی و تلاش 533 نفر از راهداران و رانندگان پُرتلاش این اداره کل در سطح جاده‌ها پخش شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان بیان کرد: محورهای مواصلاتی استان همدان مجهز به دوربین‌های نظارتی است که با بهره‌گیری از آن‌ها از طریق اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌ها، شرایط جوی و ترافیکی راه‌ها به شکل آنلاین رصد می‌شود و به محض مشاهده تغییرات، اکیپ‌ها در نقاط کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت عملیات برف‌روبی را به انجام برسانند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر به غیر از محور نهاوند- نورآباد به‌دلیل بارش شدید برف و لغزندگی و محور گنجنامه (همدان- تویسرکان) به‌دلیل نداشتن ایمنی، تمامی محور‌های ارتباطی استان باز بوده و تردد انجام می‌شود.

رستمی یادآور شد: مسافران و کاربران جاده‌ای حتماً پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه‌ ارتباطی و آنلاین 141 از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها اطلاع کافی را کسب و سپس اقدام به سفر کنند.

شناسه خبر 51334