شناسه خبر:51342
1400/10/29 09:47:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از برگزاری رزمایش لحظه صفر به‌منظور تمرین آموخته‌ها و آمادگی، سرعت عمل و افزایش توان عملیاتی نیروهای در این پالایشگاه خبر داد.

روح‌اله نوریان افزود: رزمایش مذکور در یکی از نوبت‌های کاری شب و با فراخوان اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری این واحد صنعتی برگزار و نشست ارزیابی پس از انجام در محل سالن جلسات اتاق کنترل عملیات نوبت کاری انجام شد.

وی افزود: این رزمایش با اهداف از پیش تعیین شده ازجمله تمهیدات لازم برای استمرار تولید گاز طبیعی در فصل سرد زمستان و در زمان حوادث احتمالی، ارزیابی سطح آمادگی و حضور به‌موقع اعضای کمیته مدیریت بحران، آماده به کار بودن نفرات، تجهیزات و ادوات اطفای حریق، تجهیزات لجستیکی، ترابری، امداد و نجات و درمانگاه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به دیگر اهداف برگزاری این برنامه اشاره و تصریح کرد: این رزمایش به‌منظور سنجش میزان آمادگی و هماهنگی کارکنان نوبتکاری در واحدهای عملیاتی، HSE، حراست و دیگر واحدهای پشتیبانی پالایشگاه برای مقابله و کنترل حوادث محتمل برگزار شد.

نوریان ادامه داد: این رزمایش بدون هماهنگی و اطلاع قبلی کارکنان و مسئولان پالایشگاه و در سطح دو برگزار و علی‌رغم غیر منتظره بودن مانور، عملکرد تیم‌های عملیاتی درگیر در حادثه ازجمله آتش‌نشانی، ایمنی، درمانگاه، حراست، مخابرات و واحدهای بهره‌برداری و تعمیرات مطلوب ارزیابی شد.

وی ادامه داد: در این حرکت، پس از فراخوان اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری توسط مخابرات پالایشگاه که رأس ساعت 19 شب اعلام شد، تمامی اعضای کمیته در ساعت مقرر در محل پالایشگاه حضور پیدا کردند.

این مسئول ابزار امیدواری کرد: پس از برطرف شدن نقص‌ها و نقاط ضعف این گونه رزمایش‌ها توسط واحدهای ذی‌ربط و همچنین ارتقای نقاط قوت تیم‌های درگیر، شاهد برگزاری رزمایش‌هایی با کیفیت و سطح بالاتر از آمادگی تیم‌های شرکت‌کننده در آینده باشیم.

 

شناسه خبر 51342