شناسه خبر:51361
1400/10/29 10:18:02

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: تا شب گذشته، 45 هزار متقاضی برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب ثبت‌نام کردند.

تا ساعت 21 روز نخست آغاز ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب 45هزار متقاضی برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب ثبت نام کردند.

با توجه به بودجه اختصاص یافته و سقف اعتبار تعیین شده، اولویت ثبت‌نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت‌نام کنند.

دانشجویان و طلابی که اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب موجود نیست باید به مراکز آموزشی خود مراجعه کنند. 

حوزه‌های علمیه کشور و دانشگاه‌ها باید این اطلاعات را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور ارسال کنند تا ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از این اطلاعات استفاده و آن را در سامانه ثبت کند.

یارانه اعتباری خرید کتاب از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تامین می‌شود. 

همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 250 هزار تومان است که از این مقدار 150 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و 100 هزار تومان نیز سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی نیز 500 هزار تومان است که از این مقدار 250 هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و 250 هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران خواهد بود.

هر کد ملی تنها یک‌بار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب (بن کتاب) است و هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

شناسه خبر 51361