شناسه خبر:51440
1400/11/2 09:23:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل بازرسی استان ایلام از مخالفت سازمان متبوعه خود با افتتاح زودهنگام و تحویل موقت بیمارستان 375 تختخوابی ایلام خبرداد.

مهدی اصلانی اظهار کرد: پیگیری عملیات ساخت، تجهیز، پیشرفت به‌موقع این پروژه درمانی جزو وظایف دستگاه‌های اجرایی است و وظیفه بازرسی کل استان نظارت بر اجرای قوانین در اجرای پروژه است.

  لزوم پیگیری پروژه توسط نمایندگان استان

وی با بیان اینکه بیمارستان 376 تخت‌خوابی ایلام یک پروژه ملی است خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژه‌های ملی از طریق مرکز تأمین می‌شود و با توجه به نوع نگرش مدیران ذی‌ربط در سطوح ملی درخصوص میزان توجه به این پروژه، محدودیت منابع مالی طی سال‌های گذشته، تکمیل این پروژه درمانی در استان ایلام زمان‌بر شده است.

رئیس کل بازرسی استان ایلام به لزوم پیگیری این پروژه توسط نمایندگان مجلس در ادوار گذشته و مدیران استانی برای جلوگیری از تأخیر طولانی در اتمام آن اشاره کرد و افزود: تحریم‌های ظالمانه و محدودیت منابع مالی سبب شد آن‌گونه که باید این پروژه درمانی در استان مورد توجه قرار نگیرد.

اصلانی در ادامه گفت: خوشبختانه از سال 97 پروژه بیمارستان رازی از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفت و به منظور تکمیل به شرکت مادر تخصصی ساخت، توسعه و تجهیز مراکز درمانی که وظیفه ساخت مراکز بیمارستانی و بهداشتی را برعهده دارد، واگذار شده‌ و بیشترین میزان پیشرفت این پروژه مربوط به سه سال گذشته بوده است.

  پیشرفت 95 درصدی پروژه

وی افزود: با توجه به تأکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور مبنی‌بر پیگیری پروژه‌های مهم و اولویت‌دار، از زمان ورود به استان، بازدیدهایی همراه با کارشناسان جهت پیگیری و رفع مشکلات این پروژه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته مسئولان مربوط پروژه بیمارستان رازی شهر ایلام 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده و نظر کارشناسان پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 95 درصد است و بر همین اساس پس از بازدیدها مخالفت خود را با تحویل موقت پروژه اعلام کرده‌ایم.

مدیرکل بازرسی استان ایلام در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم بازرسی کل، بررسی عملکرد گذشته مدیران و عوامل آن‌ها بوده اما در سال‌های اخیر بحث نظارت پیشگیرانه و تمرکز بر پروژه‌های اولویت‌دار از وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه اولویت اصلی این بازرسی کل درخصوص این پروژه، تسریع در تکمیل و بهره‌برداری به‌صورت کامل است اظهار کرد: قابل قبول نخواهد بود که پروژه بیمارستان 376 تختخوابی استان که از اهمیت بالایی برای مردم برخوردار است، پس از گذشت 12 سال به صورت ناقص و با ایرادهای بسیار به بهره‌برداری برسد بلکه باید این پروژه به‌صورت کامل و بدون نقص افتتاح شود تا مردم بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

  لزوم تملک اراضی

وی همچنین به مخالفت بازرسی کل با تحویل موقت این پروژه اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون پس از یک‌سال از تحویل موقت، تحویل قطعی پروژه انجام می‌شود و بی‌شک در صورتی که تحویل موقت با تأخیر انجام شود می‌توان کاستی‌ها و مشکلات پروژه را توسط پیمانکار مرتفع ساخت.

بازرس کل استان ایلام اضافه کرد: در اعلامیه‌ای، واگذاری زمین و تصرف غیرمجاز در اراضی واگذاری مطرح شده و اهمال و کوتاهی تاکنون گزارش سو جریان مذکور به این بازرسی کل ارسال نشده ولی در خصوص راه دسترسی این پروژه باید مشکل معارضان شخصی یا دولتی درخصوص خطوط فیبر نوری، تیرهای برق، خط انتقال آب واقع در مسیر راه دسترسی و اراضی شخصی مرتفع و تملک اراضی انجام گیرد.

اصلانی در پایان اظهار کرد: رفع مشکلات و کاستی‌های این پروژه باید با همدلی و هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، استانداری به‌خصوص معاونت عمرانی استانداری، سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و نماینده‌های مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در پیگیری موضوع از طریق دستگاه‌های متولی در مرکز برای تامین کامل اعتبارات و تجهیزات موردنیاز در دستور کار قرار گیرد و موضوع تا حصول نتیجه تحت نظارت این بازرسی کل خواهد بود.

شناسه خبر 51440