شناسه خبر:51443
1400/11/2 09:28:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: بیش از 300 نفر در حال حاضر در زندان‌های استان در زمینه اشتغال‌های مولد فعال شده و تا آذر ماه درآمدشان از تولید و فروش صنایع دستی حدود 1.5 میلیارد تومان بوده است.

مراد فتحی در شورای مبارزه با اعتیاد کردستان اظهار کرد: ورودی زندان‌های استان به صورت مستقیم 50 درصد و به‌صورت غیر مستقیم 25 درصد به افراد معتاد اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای هر زندانی اعم از جرائم مواد مخدر و غیرمواد مخدر بالای 50 درصد درگیر مواد مخدر هستند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه این افراد در ورودی زندان‌ها مشاوره و فرم‌های سلامت روانی توسط روان‌شناسان برای آن‌ها صادر می‌شود، گفت: بعد از آن مرحله سم‌زدایی است که خوشبختانه از ابتدای امسال تا آخر آذر 918 مورد سم‌زدایی از افراد معتاد در زندان‌های استان انجام شده است و وارد فاز درمان شده‌اند.

فتحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 560 معتاد در زندان‌های استان تحت پوشش متادون درمانی قرار دارند و که البته این آمار از اول امسال 918 مورد بوده است.

به گفته وی بیش از 200 نفر از معتادان در زندان‌های استان، تحت درمان بوپرنورفین هستند که نتیجه خوبی هم داشته و استقبال خوبی هم وجود دارد.

وی پیشگیری از اعتیاد و ایجاد اشتغال برای زندان‌ها را از نکات بسیار مهم دانست و افزود: در زندان‌های استان دو بند به متادون درمانی اختصاص دارد که موفق‌ترین بخش در حوزه اشتغال و حرفه آموزی است.

به گفته مدیرکل زندان‌های کردستان، کسانی که در ابتدا وارد زندان شدند وضعیت بسیار بدی داشتند ولی الان به واسطه کسب مهارت زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شده است.

فتحی اضافه کرد: بیش از 300 نفر در حال حاضر در زندان‌های استان در زمینه اشتغال‌های مولد فعال شده و تا آذر ماه درآمدشان از تولید و فروش صنایع دستی حدود 1.5 میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از موفق‌ترین حوزه اشتغال به کار و پیشگیری زندان مرکزی سنندج است که باید از برخی از دستگاه‌ها که در این زمینه کمک حال اداره کل زندان‌ها بوده‌اند تقدیر کنیم.

این مسئول اذعان کرد: تا این لحظه بیش از دو هزار زندانی در استان موفق به اخذ مدرک از فنی و حرفه‌ای شده‌اند که این افراد بعد از آزادی با دریافت تسهیلات وارد بازار کار می‌شوند.

شناسه خبر 51443