شناسه خبر:51495
1400/11/3 09:41:05

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: مجموعه ورزشی کارگران در وسعت حدود یک‌هزار و 300 متر مربع واقع در شهر صنعتی کاوه، در اختیار این قشر نیست و در حدود سه سال قبل به پیمانکار اجاره داده شده است.

داود میرزائی با بیان اینکه مجموعه ورزشی کارگران در وسعت حدود یک‌هزار و 300 متر مربع واقع در شهر صنعتی کاوه در اختیار این قشر نیست و در حدود سه سال قبل به پیمانکار اجاره داده شده است، اظهار کرد: این مجموعه چندین سال قبل در دولت‌های گذشته برای این قشر احداث شد، اما اکنون زمین چمن و سکوی تماشاگران تبدیل به ویرانه‌ای شده و تنها سالن سرپوشیده آن قابل استفاده است.

وی افزود: در زمان حاضر مجموعه ورزشی کارگران شهر صنعتی کاوه در اختیار پیمانکار است و اجاره آن به اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی استان مرکزی واریز می‌شود و درواقع این مجموعه ورزشی هیچ نفعی برای این شهرستان ندارد.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی کارگران با قراردادی پنج‌ساله به پیمانکار اجاره داده شده است، بیان کرد: پیمانکار مذکور در گذشته خدمات ورزشی خوبی برای این شهرستان انجام داده است، اما اکنون در شرایطی نیست که بتواند این مکان را احیا و بهسازی کند و فعالیت ورزشی گسترده‌ای داشته باشد.

میرزایی ادامه داد: اجاره‌بهای گرفته‌شده از پیمانکار مذکور به حساب اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان مرکزی واریز شده و ریالی از آن برای ورزش کارگری ساوه هزینه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود نماینده مجلس و سرپرست فرمانداری ساوه و مسئولان مرتبط به این مهم در شهرستان و استان ورود و ورزشگاه را درصورت نیاز بهسازی کنند و در اختیار جامعه ورزشی و برای اداره بهتر امور در اختیار اداره کار، تعاون و امور اجتماعی ساوه و مدیریت دفتر محلی شهر صنعتی کاوه قرار دهند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: این مجموعه وسیع ورزشی می‌تواند فرصت مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، کارگران و به‌ویژه ساکنان شهر صنعتی کاوه باشد.

میرزایی با اشاره به اینکه ساوه از بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور برخوردار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه نیروی انسانی کارخانه‌ها و شرکت‌ها از مکانی برای تمرین‌های ورزشی محروم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جای بسی تأسف است که فضای ورزش و شور و نشاط در جامعه کارگری در شهرستان ساوه از بین رفته است، اظهار کرد: این مهم با وجود تأکیدات قانون‌گذار مبنی بر ورزش کارگران در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی و خدمات رفاهی انجام شده است.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با بیان اینکه نیاز است تا صاحبان صنایع به کمک جامعه کارگری آمده و شور و نشاط را به این قشر تزریق کنند، تصریح کرد: از سویی بهتر است مسئولان مربوطه صنایع را مکلف کنند تا سرانه ورزشی مورد نظر را در حوزه ورزش در قالب اجاره سالن، استخر و غیره هزینه کنند.

میرزائی با اشاره به جمعیت جوان کارگری ساوه، خاطرنشان کرد: در این خصوص خانه کارگر آمادگی دارد در عرصه فرهنگی و ورزشی ورود پیدا کند و آموزشگاه‌هایی تحت عنوان مدرسه والیبال، فوتسال و غیره برای فرزندان کارگران زیر نظر هیئت‌های ورزشی ایجاد کند.

 

شناسه خبر 51495