شناسه خبر:51592
1400/11/5 09:15:56

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان فراهان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی این شهرستان به 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امید است با تأمین آن، سرعت خدمات‌رسانی افزایش بیشتری یابد.

حسین معمارنیا روز دوشنبه افزود: مرحله دوم مجتمع تصفیه آب شرب شهر فرمهین ازجمله طرح‌هایی است که حدود 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تأکید کرد: مجتمع اداری فرمانداری نیز اکنون با پیشرفت فیزیکی 15 درصدی همراه است که براساس برآوردهای اولیه به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار فراهان بیان کرد: ساختمان هواشناسی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن باید 25 میلیارد ریال اعتبار از محل فرمانداری، سازمان هواشناسی کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین اداره کل راه و شهرسازی تأمین کنیم که پیش‌بینی می‌شود دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

معمارنیا ادامه داد: ساختمان اداری بهداشت و درمان فراهان با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی، نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار است و سالن ورزشی طبقاتی این شهرستان نیز تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای بهره‌برداری از این طرح نیز باید 20 میلیارد ریال اعتبار تزریق شود.

وی ضمن تقدیر از مشارکت خیران در راستای ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی فراهان، خاطرنشان کرد: یک مجموعه ورزشی در این شهرستان از سوی یک خیر درحال ساخت بوده که اکنون با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی همراه است.

شهرستان فراهان به مرکزیت شهر فرمهین بالغ‌بر 50 هزار نفر جمعیت دارد و در 45 کیلومتری شمال اراک (مرکز استان مرکزی ) واقع شده است.

شناسه خبر 51592